onsdag 1 juli 2009

Yes!


Några tabletter, helvetiskt illamående, lite ren och skär utmattning och voilá! Sex timmars sömn. Kanske kommer jag kunna bryta trenden nu. =)

Känns som om det vore hög tid att göra det. =)
Sonen kommer bli aningen irriterad när han kommer hem. Eftersom han ändå inte är hemma har jag tagit tillfället i akt att rensa i hans rum. Han får sköta sitt rum själv, men någon gång om året går jag in och gör en riktig rensning bland allt skräp han anser han kan ha i sitt lilla rum. Jag funderar på att flytta ut alla möbler för att kunna skura golvet ordentligt också. Känns som lite överkurs i denna värme, men frågan är när jag kommer kunna göra det utan att behöva höra hans gnäll och muttranden annars.

Kalas framåt kvällen. Sen blir det lugnt fram tills i augusti. Mina kalasmånader om året är april, maj, juni, september och oktober. De övriga månaderna har ett eller kanske två kalas att bevista, men dessa är tokfyllda med kalas. Var och varannan dag är det någon som ska firas. Tur att jag gillar fika. =P

4 kommentarer:

Ullis sa...

men ÅH vad skönt!! jag är så glad för din skull!!! du förtjänar verkligen din sömn!

du är varmt välkommen in i zoot på fika när du vill oxå, börjar ju få iordning nu! så du måste komma och hälsa på dina gamla hemtrakter :)

~Sol~ sa...

Ladyn, tack. Jag känner att det gjorde gott att få de timmarna, även om jag faktiskt drog mig för att ta tabletterna iom det efterföljande illamåendet. Men det blir nog tabletter ikväll också, för att få några timmar till. Sen kanske det funkar utan... *håller tummarna*

Åh, härligt! Jag har lite tid på dagen i morgon, om det passar fröken? =)

Ullis sa...

hmm just den här veckan ser det lite tjockt ut.. tandläkare, tatuering, veterinär och fan vet :D men nästa vecka ser bra ut!

~Sol~ sa...

Ladyn, nästa vecka jobbar jag, så det får bli framåt kvällningen i så fall. =)