torsdag 2 juli 2009

Jävla puckon

När jag träffade på syrran och hennes bihang igår erbjöd de sig att hämta sonen i Ramnäs. Jag sa klart och tydligt nej. Han valde att åka till morsan och vi hade bestämt att han ska vara kvar där tills den ena brorsan hämtar honom. Det gör honom gott att ha lite tråkigt och faktiskt... han träffar min morsa ca tio gånger om året trots att vi bor bara tre mil ifrån varandra. Han skulle vara kvar där tills i morgon.

Jag fick nyss veta att de åkt och hämtat honom trots att jag sagt ifrån. Han är på väg in till stan nu. För i helvete vilken jävla dålig stil. Puckon.



Tillägg 15.55:

Nu har jag pratat med bihanget. JAG fick ringa eftersom de inte ansåg det nödvändigt att informera mig om det hela. Fick reda på det hela i andra hand. Jag i min tur valde att informera honom om exakt vilken dålig stil de visat prov på och att det bara är imbecilla kretiner som tror sig ha rätt att gå emot ett barns föräldrars uttryckta vilja. Tydligen förstörde jag stämningen för dem. Go figure. Finns inte en cell i mig som bryr mig. Tydligen var det heller inte kul att jag ringde och skällde när de bara ville vara snälla. Fan, det bryr jag mig ännu mindre om. När jag kallade dem imbecilla kretiner fick jag ingen reaktion. När jag kallade dem respektlösa puckon blev det irriterat. Jag antar att han måste slå upp imbecilla kretiner för att förstå att vad det betyder. Tänk, det förvånar mig inte...


Tillägg 17.40

Syrran ringde och ifrågasatte att jag dels bestämt att sonen ska vara kvar hos mormor eftersom han lika gärna kan vara hos dem och dels att jag skällt på kretinen för att han hämtat honom. Jag förklarade läget - igen - och åter igen förklarade jag att de visat otroligt dålig stil genom att gå emot min uttyckta vilja. Men oj, de hade inte alls uppfattat de tre gångerna jag sagt att han ska var kvar som att det var benhårt. Nej, nej, de trodde jag skojade. Hon hade dessutom mage att ifrågasätta att jag bestämt att han ska sova hemma ikväll istället för hos dem. Hon till och med försökte skälla på mig för den sakens skull. Därefter var det skuldkänslorna som skulle till. Hon måste i så fall promenera med honom eftersom kretinen valt att dricka alkohol trots att jag sa till honom att sonen jävlar i mig ska hem idag, inte imorgon som de ville. Hur troligt är det att jag får dåligt samvete över att hon får gå i sammanlagt 40 min för att gå hit och hem igen? Sa jag puckon????? Jag menade naturligtvis sinnesslöa, utvecklingshämmade och rent korkade.

15 kommentarer:

Ullis sa...

ja du vet ju redan vad jag anser om det där.. tycker det är respektlöst och otrevligt och fan vet..

kram!

~Sol~ sa...

Ladyn, jag kan inte annat än hålla med. Jag har haft många timmar på mig att lugna ner mig nu, men faktiskt anser jag iaf att min initiala reaktion var rätt. Hade de ringt idag och frågat igen om det varit ok och jag sagt ja hade det varit en sak, men de sket totalt i vad jag sa och gjorde som de själva ville istället. Inte ok.

älskadedotra sa...

frusktansvärt e vad detta e ... jag hade blivit oxtokig om nån hade bestämt o gå emot mitt ord med min dotter utan att få veta det ...

o ditt nej igår var verkligen ett nej ...

*usch*

~Sol~ sa...

älskadedotra, ja du var ju med och hörde när jag sa det. Jag tyckte det var rätt tydligt. Funderar på att bosätta mig där det inte finns andra människor, då kan det inte bli fel. *suck*

älskadedotra sa...

det e inte alla som "missförstår" hela tiden ... tack o lov för det ...

hade vart så enkel o ta luren o bara ringa dig o fråga om det gick bra ... rakt o enkelt !!!

jag vill ju ha dig kvar här *S*

~Sol~ sa...

älskadedotra, nej det är tack och lov inte alls. Men det händer rätt ofta här omkring. Jag blir så trött på det. Det passar när de själva vill ha något, men när en annan frågar är det lätt att "somna ifrån", "glömma", "missföstå" och alla ursäkter man nu kan ha.

Jag ska ingenstans på några år iaf, så jag kommer att finnas i krokarna. *S*

älskadedotra sa...

tyvärr e det så ... o dom verkar inte kunna lära sig rätt o fel inte ...
undrar hur dom skulle reagera om man gjorde likadant tillbaka *hmmmm *

det låter bra det , tycker jag ...

o duuu .... jag ska aldrig mer ha på extra dressing på hamburgare *S*
det kostade mig en halvtimme på toa *asg*

~Sol~ sa...

älskadedotra, nej rätt och fel är begrepp som inte alltid verkar så viktigt. *synd*

Hahahahaha, ja, vad ska jag säga? Tur att du skrapade bort lite då. ;)

älskadedotra sa...

det e verkligen synd .. ska bli kul o höra om han komemr hem till utsatt tid eller inte ...

hahaaaa.... jaa det e tur det ... annars hade jag väl blivit kvar där i en timme *S*

~Sol~ sa...

älskadedotra, det visar sig. Jag orkar inte vara arg mer ikväll, så jag hoppas verkligen har gör det.

*asg*

älskadedotra sa...

jag får la höra mer imorrn ...

nu ska jag gå o lägg mig ...

vi hörs imorrn igen .. suss gott sen när du väl kommer isäng ...

*kramis*

Anonym sa...

Usch vilken dag du haft. Stackare :(

Och jo, jag hittade JULKLAPPAR som sonen skulle ha fått i julas. Men eftersom han åkte på jobb då så skulle vi ta det till nyår. Då var han bakis och vi skulle ta det på trettonhelgen. Men då åkte jag på jobb och sen har det glömts bort.
Jag ställde det i en garderob jag inte använder eftersom katten var och käkade på snörena, och där har den stått...*suck*

Anonym sa...

Oj då...*skrattar*...ja ja, du vet vem jag är...*L*

~Sol~ sa...

marbor alias anonym... hahahahahahahah. Tack för dagens skratt. Det behövde jag verkligen. =D

Bika sa...

men åå vilken kass stil.
har de återkommit ifråga om "imbecilla kretiner"? tänkte om de slagit upp det än :P
okay, kanske inte riktigt min sak att sitta här och smådöma andra folk utifrån skrivna ord, men man kan ju inte låta bli att bli irriterad. jag vet själv som förälder att jag skulle bli pissed utav bara helvete!!