tisdag 28 juli 2009

Fel!


Åhhh, så fel jag hade! Nej, nej, inte har jag bränt vare sig mig själv eller brödet, inte. Nej, nej, det vore alldeles för normalt. Det funkar inte så hos mig. Vad tänkte jag egentligen på när jag skrev det förra inlägget?

Nej, jag gick i godan ro ut i köket för att ta ut brödet ur ugnen. När jag gick förbi tidningssamlaren kände jag en kraftig smärta i tån. Nu tror ni väl att jag sparkat i tidskriftssamlaren, men även det vore ju lite för normalt... Nej, det jag gjorde var att jag råkade sparka till en tandpetare som låg på golvet. Denne fick stöd av tidskriftssamlaren och fick därigenom kraft att spetsa fast sig i min tå.

Min första reaktion var AAAAJJJJ!
Min andra var att se efter vad fasiken som hänt.

Min tredje var att tro att tandpetaren bara satt fast i strumpan.

Min fjärde var att inse att den satt en centimeter eller så in i tån.

Min femte var att ta ut brödet ur ugnen.

Min sjätte var att inse att det faktiskt gjorde jävligt ont.

Min sjunde var att bita ihop och dra ut tandpetaren.

Min åttonde var och är att tycka synd om mig själv.


Vad säger man...?



Edit: Brödet blev inte alls lika bra som vanligt. Jag brände det inte, men efter att jag gjort rent ugnen för att det inte skulle tjuta i brandlarmet igen satte jag på den på snabb för att den skulle hinna bli varm i tid. Jag använder aldrig snabb annars. Gissa vem som glömde ändra när hon gräddade brödet? *ler trött*

4 kommentarer:

Ullis sa...

seriöst.. jag är inte snäll nu, men det är första gången idag jag skrattar så hårt att jag inte kan skriva.. och jag har ändå spelat med galna finnar hela dagen *S*

men du sånadär saker händer mig JÄMT... saker konspirerar och bygger livsfarliga maskiner genom att gruppa sig med andra saker och jävlar vad skumt det är!

~Sol~ sa...

Ladyn - Det är helt sanslöst. Spetsad av en tandpetare, liksom. Hur fan lyckas man???

Jag blir inte förvånad när konstiga saker händer men vissa saker är ju mer än konstiga. *S*

marbor sa...

*skrattar högt*....det ska vara du till att lyckas med sånt! Härliga härliga du!....:)

~Sol~ sa...

marbor - försöker du säga att jag är otursdrabbad eller klantig? =P

Var så god, jag bjuder på skrattet. *S*