onsdag 22 juli 2009

Aktiv?


Detta är en dag då det känns som om jag egentligen inte gjort någonting vettigt alls. Nu är det ju inte riktigt så, men ändå finns känslan.

Bankärenedet sonen och hans pappa skulle ha tagit hand om i förra veckan är nu klart. Jag tvingade dit sonen när jag slutade jobbet idag och han har nu plitat ner sin namnteckning på en hel lunta olika papper. Fattar inte vad han krånglat för. Hela poängen är ju att han ska få tillgång till ett uttags- och betalkort och kunna rå om sitt eget konto. Hur kan en femtonåring inte bry sig om sådant???


Nu kan jag cykla utan att oroa mig över att fara över styret vid snabba inbromsningar. Kanske behövs klossarna justeras lite sen eftersom jag inte orkade fippla med dem tills de blev perfekt inställda, men det ordnar jag när jag cyklat lite med dem och känt av hur de är. =)


Jag har nästan läst ut min bok. Det finns några stavfel, skiljeteckenfel och faktiskt några ord som behöver bytas ut, men i övrigt funkar den. Den är bättre än den första. Flytet är bra, berättelsen håller. Några få justeringar så är den helt klar. Jag har inte hört av tryckeriet ännu, så det blir väl till att ringa dem i början av nästa vecka för att höra vad sjutton de håller på med.


Nu ska jag sluta vara aktiv. Sängen, läsa, tjata på sonen att stänga av datorn, läsa, tjata lite till, läsa, sova. Den ordningen blir det nog... =P

Inga kommentarer: