onsdag 1 juli 2009

Jag försöker...


... men nej. Det går inte. Finns inte en chans. Jag fattar inte hur folk klarar av det.

En upptäckt om att jag faktiskt lyckats få en annan färg på armar och axlar än den vanliga grisskära nyans jag vanligtvis får fick mig att göra ett försök, men som jag sa tidigare, det går bara inte. Jag hade en timme att slå ihjäl när jag väntade på att tvätten skulle torka. Full av lugn och med mp3´ni öronen, en bok i ena handen och en filt i den andra gick jag ut på baksidan. Gräsmattan såg faktiskt rätt lockande ut.

Jag lade mig ner och öppnade boken.
Efter två minuter vände jag på mig. Ytterligare tre minuter senare vände jag på mig igen. Kanske var det inte läge att läsa, helt enkelt? Bort med boken och jag la mig till rätta. Upptäckte efter en väldigt kort stund att jag låg och försökte övertala mig själv att ligga kvar i minst fyra låtar innan jag vände på mig. Funkade inte. Jag klarade en och en halv. OK, men kanske var det bekvämare att ligga så, då? Tja, det var inte obekvämt men det tog lika kort tid innan jag var rastlös igen. Klockan visade att jag slagit ihjäl tjugo minuter av den där timmen. Tjugo frustrerade minuter.

Hur fan klarar folk av att ligga hela dagarna??? Kändes som om det enda som saknades var någon som kom och hällde lite sky över för att möra köttet. Inte är det avslappnande heller. Nej, jag kommer aldrig kunna ligga och pressa i solen. Förr gjorde jag det inte för att jag har lätt för att bränna mig. Från och med nu gör jag det inte för att det är värdelöst tråkigt.

4 kommentarer:

Ullis sa...

ja själva LIGGANDET har jag inga som helst problem med :D det är SOLFAN jag inte tycker om!!

Ullis sa...

älskar solen och kan lätt ligga några timmar. Lyssna på någon bra ljudbok, sova mellan varven. Däremot brukar jag se ut som en tomat efteråt

~Sol~ sa...

Ladyn, Jag klarar solen ett tag, men svettas naturligtvis floder. Men fy fasen vad svårt det är att ligga så där. *S*

~Sol~ sa...

Ullis, jag förstår verkligen inte hur man klarar av det. Jag har försökt flera gånger, men det är för mig helt omöjligt att ligga och pressa så där. Jag blir så otroligt rastlös.