söndag 5 juli 2009

Muller


Det mullrar utanför idag också. Inte av åskan, utan det är vintage-bilarna som brummar fram. Jag har aldrig varit ett fan av spektaklet. Tyvärr har jag bevittnat lite för mycket skit som kommit i dess költåg för att kunna sjunga dess lov. Jag kan sedan ärligt säga att jag inte förstår.

Jag har absolut inget emot musiken. Ofta kan jag sjunga med i de mest obskyra låtarna. Detta skylls helt på en mamma som växte upp i Canada under 60-talet. Man får lite udda referenser när man tvingats genomleva den epoken i efterhand, om än i förminskad skala.


Jag säger heller inget om bilarna. De fina bilarna vill säga. Det finns eldsjälar som verkligen gör allt de kan för att få bilarna i orginalskick. Ja, ibland tror jag de t.o.m vill ha dem bättre än i orginalskick. Heder till dem som brinner för detta av rätt anledning. Det är de andra jag inte förstår...


Dräggen. De som sprider sig som en gräshoppssvärm, invaderar all ledig plats och anser sig ha rätt att bete sig hur som helst. Många har rishögar som de anser vara lika mycket värda som de bilar en eldsjäl lagt ner många timmar på att få ordning på. Fyllan sveper genom stan. Folk visar arslet, ramlar ur bagageluckor, ställer sig och pissar mitt i stan och beter sig på allehanda andra sätt illa. PBM drar till sig dessa slemhögar som honung lockar till sig bin.


Tydligen har de gjort om reglerna under de senare åren. På så vis blir det mer seriöst för de som verkligen bryr sig om bilarna och inte bara vill supa skallen av sig en hel helg i sällskap av gelikar. Hoppas de fortsätter i den andan.

4 kommentarer:

Ullis sa...

ja jag älskar de nya reglerna.. en separat fincruising för 100 utvalda bilar, där man kan få se det man är där för att se, inte raggare från skultuna som sitter i en van med höbalar på taket och brölar.. liksom.. det är fan det bästa initiativet!

~Sol~ sa...

Ladyn, ja fincruisingen är en klart bra nyhet. Där finns de riktiga pärlorna. =)

Bika sa...

Tackar! Eh för att du sa att det var ett bra kort :)
Det var riktigt härligt att hoppa runt i regnet med, haha. Det är ju alltid ett plus att ha barnasinnet kvar med.

Bika sa...

Vad?
Vad är det jag ser?
Gå genast ut i nästa regnskur och hoppa i vattenpölar!! :)