lördag 11 juli 2009

Vel


Igår bestämdes det att det skulle fiskas idag, under förutsättning att det inte regnade allt för kraftigt. OK, fine, jag har ju bra kläder så om det bara är lite regn har jag inget emot att utsätta mig för vädrets makter. I´m game.

Tyvärr hindrar det inte att det blir en massa vel om det hela ändå. SMHI´s hemsida har tydligen kollats av flera gånger under dagen. Inte av mig, det blir som det blir. Finns ingen anledning att stressa över sådant. Jag har gjort i ordning den mat till mattermosarna, gjort mackor, fixat något att dricka och sett till att jag har extrakläder etc. Jag är alltså klar för att åka.


Kommer vi att åka? Troligen inte. Skitdrygt med folk som inte kan bestämma sig. "Jo, visst ska vi fiska!"... "Usch, har du sett vad det regnar ute????".... "Men ordnar du maten då?".... "Vi verkar inte ha någon tur med vädret alls."..... "Ska vi verkligen fiska i detta?..... "Jag ringer dig snart så bestämmer vi mer då.".... "Våra planer verkar inte funka. Satans väder!".


Jag är fortfarande klar att åka. Men jag tror inte att det blir så. Jag ska i lugn och ro sätta mig med min bok och njuta av tiden. Jag vägrar bli irriterad. Dagen är ju bra ändå, även utan fiske. Och nu har jag ju varm mat klar när jag än blir hungrig. Jag får väl sätta mig på balkongen och glufsa ur mattermosen så att det känns mer friluftslivsaktigt. =P

6 kommentarer:

Bika sa...

jag minns inte om vi sa att FVbrunnarna var något, men Kbrunnarna var Kärlek iaf. samma sak där, inte fick man nå kärlek fast man klev järnet på dessa brunnar!
träligt med en massa velande när det ska göras saker.. här är det sol ibland, och moln ibland.. Men det regnar iaf inte :)

Goran van Den Buske sa...

Otroligt snygg blogg du har ;)

~Sol~ sa...

Goran, tack. =D

Bika sa...

hahahha det var mig allt en ypperlig teori du hade där! :D
så måste det vara. undrar om man kan få reda på statistik på a-brunneolyckor någonstans?

Ullis sa...

äh, det SKA regna när man fiskar.. det gör allt betydligt mysigare om man nu inte nödvändigtvis ska fiska naken, liksom :P

~Sol~ sa...

Ladyn, jag gillar visserligen att fiska, otroligt mycket dessutom, men faktikt föredrar jag när det är uppehåll. Grått gör inget, men regn och rusk gör att det bästa med upplevelsen är att komma hem. Tar liksom udden ur själva fisket. *S*