söndag 5 juli 2009

Rock Band


Det spelet är aktivt här hemma. Grabben är expert på de flesta låtarna. Ibland övertalar han mig att spela med honom. Jag misstänker att detta sker för att han vill ha något att skratta åt. Misstanken stärks av att han faktiskt skrattar läppen av sig åt mig. Hmmm...

Hur som helst har jag tröttnat på att alltid vara den det skrattas åt. Jag tog upp en gitarr idag och körde igenom några låtar på easy. Det funkade ju faktiskt. Lättare när det inte satt någon som kvider av skratt bredvid. Ett drastiskt beslut gjorde att jag körde igenom de sk "warm-up" låtarna på medium. Mmm, jag vet, ett stort steg, men man ska ju våga för att vinna. *s*

Faktiskt fick jag ordning på lillfingret. Det har varit lite problem med det tidigare nämligen. Jag vill spreta med det som om jag hade syfilis, men på medium är det fyra färger att hålla reda på och då måste det där envetna fingret veta sin plats! Som ni kanske kan förstå är warm-up-låtarna inte allt för komplicerade men när jag spelat tidigare har den fiktiva publiken kastat tomater på mig , så jag är ändå mäkta stolt över att ha tagit mig igenom Nirvanas In Bloom på 98% och ett note streak på 186. =D

Kanske måste jag tänka om. Jag är ju totalt tondöv, så jag får räkna istället. Ja, jag är kass på matte också, men ett, två, tre, fyra om och om igen funkar faktiskt även för mig. =P Får jag in en sådan rytm klarar jag att ta mig igenom låtarna utan att göra som grabben instruerar, vilket är "lyssna på musiken". Mmm, skitenkelt... NOT! Räkna var det, ja....

2 kommentarer:

A sa...

Jag hade faktiskt velat se dig lira. ;) Jag brukar studera folks ansiktsuttryck när de spelar RB och GH och det är alltid lika skoj. :D

~Sol~ sa...

Kanelen, vad tror du grabben skrattar åt? Inte sjutton är det att jag missar för det förväntar han sig. =P