tisdag 28 juli 2009

Cosmo

Som bekant har grabben sin dator i sin garderob. Detta pga av att hans rum är litet och den inte får plats någon annanstans. Det funkar bra att ha den där inne, speciellt som han tidigare använt den som leksaks"låda". Hans kläder har alltid funnits annorstädes, så det krävdes bara att han plockade ner sina gamla leksaker i källaren för att få in datorn där.

Han står vid datorn. Trots att jag om och om igen sagt att vi kan flytta hyllorna så att de är i en bättre höjd och att han kan ta en stol eller pall att sitta på vägrar han. Det ska vara i den höjden tydligen. Fråga mig inte varför, jag fattar det fan inte. Men, men, vill han ha det så så...

I lördags fick jag ett uppslag genom vänner om hur detta, i mitt tycke, problem kan lösas på ett smidigt sätt. Lösningen är så enkel att jag skäms över att inte ha kommit på den själv faktiskt. Jag snöade in på att det går att flytta ner hyllorna. Nu tänker jag istället införskaffa en barstol åt honom. Den jag sett ut är höj- och sänkbar, så han kan ha den i olika lägen. Den tar dessutom väldigt lite plats och i värsta fall kan den ställas in i garderoben bredvid datorn. Passar mig ypperligt då jag ibland kräver att han städar. =D

Inga kommentarer: