torsdag 9 juli 2009

OK dag och bra kväll

Förbereder mig inför första hoppet.

Jag drog mig ur den miserabla gropen av självömkan och tristess jag fallit ner i tidigare under dagen. Jag gav mig sjutton på att det inte skulle besegra mig. Trots att jag tidigare sa att jag inte kände för det bestämde jag mig för att hoppa i vattenpölarna iaf. Jag var ju redan dyngsur, så vad spelade det för roll att jag inte har något ombyte på jobbet? De elever och kollegor som var med rycktes ofrivilligt upp ur deras avgrundsdjupa tristess av att se tokigheterna.

Första hoppet

Framåt kvällen cyklade jag iväg för att träffa fröken Rödlugg. Det blev fika, skrtt och skoj. Tydligen börjar hennes grannar heja på henne när hon har besök. Kan visserligen vara för att jag i början av året uppfyllde mitt nyårslöfte med just honom. Fröken Rödlugg fick nästan magknip av skratt åt hans smått besvärade uppsyn medan jag var tvungen att kolla två gånger för att se att det verkligen var han. Ville ju inte glo heller, så jag skyller på att jag inte kände igen honom direkt helt på att han skaffat mer ansiktsbehåring och inte på att jag druckit den kvällen. =P

Tack för thé´t vännen. Vi får göra om det snart igen! =D

5 kommentarer:

marbor sa...

Plaski plask :)
Själv gör jag snöänglar vid årets första snöfall :)

~Sol~ sa...

marbor, jag gör också snöänglar, men väntar oftast tills snön verkligen lagt sig. Det första fallet brukar vara så slaskigt. =D

Mija sa...

Du glodde! *asg*
Tack för trevligt sällskap, och många magknip ;)
Kramar!

Bika sa...

det är rätta takter det! vattenpölar är till för att hoppas i ;)

~Sol~ sa...

Mija, jag glodde fan inte! Du kommenterade ju själv att jag måste titta för att se ordentligt. *asg*

Kram