tisdag 14 juli 2009

Leva med


Nightmare at H&M

Nu har jag och Herr "Aaaaah, jag trampade i en vattenpöl" varit på stan. Det gick hyfsat smärtfritt. Han har nu en bild han borde kunna leva med i fem år. Om han senare känner att bilden känns mindre representativ får han bekosta ett byte av leg själv. Jag har gjort mitt!

New Yorker hade stora skyltar om rea, så till grabbens stora förtvivlan gick vi in där. Hans förtvivlan minskade lite när jag efter ca tre minuter i butiken hittade en väldigt snygg skjorta åt honom och valde att gå direkt till kassan med den istället för att gå titta på fler saker. Jag hade ju hittat det jag sökte där, så varför strosa mer?


Väl ute ur New Yorker såg vi bakändan av vår buss. Jag sken upp, sonen såg förskräckt ut över det. Han hade upptäckt samma som jag. H&M hade också rea! Han visste att det i min plånbok ligger ett presentkort därifrån. Hehehehe. Inget snack om saken, vi gick dit. Eller... jag snackade inte om saken och hans protester lyssnade jag ändå inte på.


Jag måste tyvärr hålla med honom om det som fanns kvar att välja mellan där. "Geez, this is enough to give me nightmares for life!" Min favorit var när jag plockade fram ett osedvanligt hiskeligt plagg för att visa upp och hans kommentar var "FUBAR!". Därefter frågade han vad sjutton det egentligen var, för han såg faktiskt inte annat än en ful trasa som behövde brännas. *S* Jag har presentkortet kvar och sonen är tacksam mot mig för att jag släppte ut honom därifrån. A win-win-situation. ;)

Inga kommentarer: