onsdag 15 juli 2009

Gos

Inte Ladyn´s, men fin ändå.

Trots den föregående varningen klädde jag mig i svart. Ibland är det bara så. När man lodar omkring i oömma kläder på jobbet hela dagarna vill man kunna ta på sig något som känns skönt, bekvämt och som ser bra ut. Då spelar det ingen roll att man vet att man kanske borde ha tagit lite mer praktiska kläder när man beger sig iväg efter jobbet.

Jag hade som sagt svart på mig. Ungefär tio minuter efter att jag satt mig i Ladyn´ soffa var mina kläder inte längre svarta. Tre av hennes fyra vackra katter hade gjort avstamp i min famn och efterlämnat en hel massa olikfärgade hårstrån. Jag hade helt enkelt fått päls. Men, som jag sa, det är bara kläder. De går att tvätta. =)


Det var lite underligt att vara tillbaka i mina gamla kvarter. Det fanns många skillnader, trots att mångt och mycket var sig likt. Portkodssystemet klarade jag galant. Har aldrig sett den varianten tidigare, men kunde trots det bespara mig själv nesan av att behöva ringa upp och fråga hur sjutton man gör. =P

Vi såg en fantastisk uppvisning av naturens krafter. Molnen rörde sig snabbare än jag sett på väldigt länge, mullret rullade över himlen och blixtarna lyste upp det allt mörkare området. Otroligt vad vackert det är när naturen visar vem som är boss. Ja, så länge man själv är i säkerhet, vill säga.


När jag sedan skulle hem cyklade jag förbi min gamla port. En bil ställer sig utanför precis när jag kommer fram. Ut kommer en gubbe som genast ifrågasätter varför bilen stannar utanför porten. Att föraren väntar på någon var tydligen ingen bra ursäkt. Gubben börjar genast härja om att bilarna som kör fram till porten stör grannarna. Ja, mycket var sig likt... =P


Tack Ladyn för en trevlig kväll och goda bullar! =)

3 kommentarer:

Ullis sa...

haha, ja jag varnade dig! :D men du var ruskigt snygg, som jag sa.. tur de kläderna går att tvätta :D

haft det skitmysigt, jättekul att ha dig här! massa kram och sjukt tack för världens godaste bröd, jag är ju i himlen och kommer mumsa på de där mer än jag borde ;) kram!

~Sol~ sa...

Ladyn - japp, jag var varnad. Och sånt är livet. Kände inte för att komma i arbetsutstyrsel. *S* Och tack. Jag gillar själv kjolen otroligt mycket. Den är riktigt fin. Jag hade själv väldigt trevligt, tack för inbjudan. =D

Tssss, det är faktiskt ännu godare med paprika och olivbröd, bara så att du vet. *S* Men ät du. Det är nyttigare än att moffa bullar iaf. =)

Kram

bika sa...

jag läser skönlitterära böcker. just nu en fantasy-serie som heter saanningens svärd av terry pratchett. massa bra :)