tisdag 28 juli 2009

Underlig


Det har varit en underlig dag. Den började underligt, fortsatte sedan underligt och är fortfarande underlig. Som om jag inte riktigt varit deltagande. Underligt.

Jag kände mig så konstigt att jag funderade på att gå hem från jobbet. Det var väldigt nära. Jag valde att lägga mig och sova en timme där istället och sen kändes det bättre. Fortfarande inte bra, men bättre. Tur att jag har bra jobbarkompisar. Det är guld värt. Jag kommer att sakna dem. Bara tre veckor kvar.

Försöket att skaffa en barstol åt Mini-Belse gick i stöpet eftersom butiken inte har några inne förrän i morgon. Nytt försök då.

Väl hemma har jag inte orkat göra någonting alls. Jag bara är. Flera timmar har jag bara varit. Ingen ork, ingen lust. Jag tog mig i kragen för en stund sen. Slängde ihop en bröddeg. Jag har sett hur grabben besviket sett på köpe-brödet. Några frallor ska jag väl ändå orka slänga ihop? Jodå, degen står på jäsning. Och brandlarmet har tjutit. Två gånger. Tydligen hade en del av lasagnen valt att rinna ur formen i lördags. Inget som märktes då, men idag passade det att göra sig känt. Med besked. Den här gången var det tack och lov ingen granne som försökte rädda mig, som på den tiden brandlarmet gick igång varje gång jag duschat. Alltid något.

Nåja. Det är väl egentligen inget som förvånar mig. Undrar om jag har några svetshanskar som ligger och skräpar någonstans? Nästa grej borde ju rimligen vara att jag bränner mig... eller ännu värre, att jag bränner brödet! Hemska tanke...

Jag ska nog gå lägga mig tidigt.

2 kommentarer:

Ullis sa...

såna där dagar har man ju ibland.. som tur är försvinner det ju oftast efter natten, ny dag nya tag *låter klämkäck* :D

kram!

~Sol~ sa...

Ladyn - Fördelen med sådana här dagar är att man kan skratta åt dem efteråt. =P

Kram