torsdag 2 juli 2009

Klockan tickar


Nu är det som vanligt. Mitt i natten och jag är vaken. Men faktiskt har jag bara varit hemma ett tag. Jo, länge nog för att jag borde ha somnat, men ändå inte speciellt länge.

Vi skulle ha spelat gin rummy, men det blev inte av. Fjärdepersonen avvek och jag blev himla trött, så efter ett tag valde jag också att gå hem. Eller gå förresten... Kände mig lite lat så jag ordnade skjuts. Det är lite fördelen med att alla bor i samma kvarter. Taikon har inget att komma med jämfört med dem jag känner på de två gatorna där borta på Gryta. *S*

Imorgon har jag inga planer alls, förutom att jag ska iväg en snabb sväng på kvällen. Känns rätt bra. Visserligen var det väl tänkt att ättelägget skulle komma hem imorgon, men som den elaka mamma jag är har jag mer eller mindre övertalat den som skulle ha skjutsat hem honom att inte göra det färrän på fredag. Tydligen har sonen otroligt tråkigt där ute, men just nu anser jag det vara bra för honom. Han glassar omkring här och tror att det är någon slags inrättning i vilket allt går ut på att roa honom. Sånt är jag allergisk mot. Då ser jag till att han har tråkigt utav bara fan istället. Kanske lär han sig någon slags läxa, även om det känns osannolikt. Nåja, kanske vinner jag bara några dagars lugn och ro men det är faktiskt en rätt bra vinst, även om han kommer vara surare än en citron över den försenade skjutsen. ;)

Inga kommentarer: