tisdag 14 juli 2009

Smälter



Ibland tror jag att grabben gått fler gener av mig än han någonsin kommer att erkänna till. Han vägrar gå ut i regn (iaf när han är ledig), vilket gör att jag misstänker att han har häxblod i sig. Att han är rädd för att smälta om han kommer i kontakt med vatten. Det blir till att vara bestämd.

Vi ska ner på stan idag. Jag är ledig och då kan vi fixa så att Mine-Belse får ett leg. Jag har tjatat i flera veckor på att han ska ta kort så att vi kan ordna ett, men den lata satungen vägrar ju göra något som är ansträngande och tydligen inkluderar det att promenera en kvart för att komma her på stan/gå ner till busshållsplatsen och kliva på en buss och sen ta sig tillbaka. Undrar om häxblodet hans är lika rädd för eld? *funderar på att sätta lite eld i baken på honom*

4 kommentarer:

Virvelvinden sa...

ler, jag är ju ännu latare än han som kan ta bilen och åka och ta kort. Ska ha nytt körkort då mitt håller på att gå sönder. Har beställt handlingar för några månader sedan och har fortfarande inte kommit iväg

~Sol~ sa...

Virvelvinden, jag fattar inte varför han krånglar. Vi ska ju öppna ett ungdsomskonto på banken åt honom i samma veva. Det ger honom ett maestrokort så att han kan ta ut pengar när som, vilket är något han efterlyst länge. När vi väl ska komma till skott krånglar han. J*vla tonåringar! *ler ironiskt*

Ullis sa...

word på Virvelvinden.. jag tar fan bilden öööverallt.. men jag jobbar verkligen på att skärpa mig, låter den stå i nån vecka ibland nu :)

men.. haha.. såna som är "rädda" för regn är ett skojmoment för mig, samtidigt som jag stör mig enormt på det.. när man går på stan (för det gör man ju så ofta.ehm.) och det kommer lite regn.. folk STÄLLER SIG som HÖNS på rad under whatever litet tak det finns!? som om det regnade SYRA liksom!! det där är ett beteende jag nog aldrig kommer förstå.. aldrig någonsin..

~Sol~ sa...

Ladyn, jag är oftast glad över att inte ha bil eftersom jag då inte kan utveckla den ovanan. =)

Hahahaha, ja det är komiskt! Som om lite vatten kan göra någon skada. Ok om man precis varit till frissan och ska på galej sen men utöver det finns det ju ingen anledning att stå som ett fån under en kvadratmeter stort tak tillsammans med femton andra gån.