tisdag 7 juli 2009

Syskon!


Min näst yngsta bror ringde mig igår. Han bad om hjälp med sitt personliga brev. Tydligen behövdes det mer flyt i det och eftersom jag ju gillar att skriva och till och med fått ihop några böcker tänkte han att jag ju rimligen borde kunna hjälpa honom med den saken.

Klart jag kan kolla på det. Inga problem. Han mailade över det igår, men jag lämnade det tills nu på kvällen eftersom jag haft en del annat att göra och tänka på. När jag öppnade det kunde jag inte låta bli att skratta. Eller... ja... det var min andra reaktion. Min första var att försöka hitta fler bifogade dokument.

Det saknas inte flyt i hans personliga brev, det saknas ord! Han har ca fyra meningar som utgör hela hans personliga brev och de är rätt basic. Allt som står i dem finns även i hans CV - ordagrant! Jag får nog ta en kväll då jag läser igenom hans CV och sedan plita ihop ett brev åt honom. *S*

2 kommentarer:

Ullis sa...

hahaha men vad gulligt :D

~Sol~ sa...

Ladyn, hade han varit yngre hade det varit gulligt. Nu blev det mest komiskt. *S*