lördag 11 juli 2009

Trött men ändå inte


Känner mig helt slut i kroppen trots att jag egentligen inte gjort något speciellt idag. Lagat mat. Packat och packat upp väskan. Skrivit ihop ett personligt brev åt brorsan. Åkt en sväng med bil. Handlat lite. Spelat Rock Band. Inget man blir fysiskt trött av.

Samtidigt som kroppen skriker efter sömn talar skallen frankt om att den minsann inte går på sparlåga och tankarna susar i skallen. Nej. Med den formuleringen låter det som om jag grubblar mycket och det stämmer inte. Det är snarare som om någon tryckt på fast forward och alla tankar susar igenom med superfart. Jag upptäcker att jag tänker på så mycket mer än vanligt, även om det som vanligt är en massa strunt som studsar där inne.

Något IQ-befriat spel på facebook och sedan en bok, tror jag. Ingen mening med att försöka lägga mig för att sova. Det skulle bara irritera mig när jag inte somnade. Bättre att ta det som det kommer. Somnar jag så somnar jag. =)

2 kommentarer:

bengt sa...

Skriver du fortfarande?

~Sol~ sa...

bengt, ja, men inte lika intensivt. Det blir lite när jag känner för det istället för att jag känner mig tvingad att skriva klart så fort som möjligt. Bok två är ju klar och trean är gå gång. =)