fredag 17 juli 2009

Igår gick allt som bara var möjligt fel. Det var som en naturlag som svepte igenom min tillvaro för att markera att jag minsann inte har någon kontroll. Nej, nej, det är livet, ödet eller kanske någon nyckfull gudomlighet som bestämmer. Bara att böja sig för överheten. Eller...?

Jag tänker inte låta mig nedslås! Jag kämpade emot igår och jag gör det idag. Det kan inte bli lika illa två dagar i rad. Och även om det blir det har jag hela helgen på mig att återhämta mig. Sonen är hos pappan från idag tills på måndag. Jag tänker knycka nyckeln av honom så att de tvingas ta sig igenom vilka situationer som än uppstår. De kan inte fly åt olika håll så fort det blir minsta lilla schism. Jag behöver en helg för mig själv och jag tänker banne mig ha en också!

På tal om sonen och överheten... han är satan så förbannad på mig just nu. Efter att i flera veckor kategoriskt struntat i vad jag bett honom om och sagt till honom att göra varnade jag honom att om det inte blir skillnad så kommer jag vid nästa totaldiss av mig och sysslorna kommer att ta hans sladdar till datorn. Gissa vem som totaldissade mig redan nästa dag? Jepp, Mine-Belse trodde jag "skojade" och kan inte förstååååå vad han gjort för fel. Inte min huvudvärk. Jag ska till jobbet. Han får väl leta sig galen här hemma. Han kommer iaf aldrig hitta dem. Men det känns lite löjligt att behöva sno sladdarna för att han ska vakna till liv... Jag önskar skolan började igen snart. *suck*

Men, men, idag är det fredag och snart är det helg! =D

2 kommentarer:

Ullis sa...

det är rätt inställning gumman.. svinlivet ska fan inte vinna!! du är bäst! <3

dock, en schism som innefattar hawaiishorts ställer jag mig på snuttungens sida i *S* men DEFINITIVT inte i deras oförmåga att ta sig för saker när du är och faktiskt JOBBAR.. inte okej.

kram!

~Sol~ sa...

Ladyn, idag är en mycket bättre dag än igår. Jag är på bra humör, grabben är redan hos pappan, som blivit intstruerad att lösa alla konflikter och situationer på plats, och vädret är riktigt bra. Jepp, idag är jag glad. =)

Hahahaha, tydligen var det en lite smalare modell av hawaiishorts, vilket gjorde det hela lite värre. Hawaiitights, eller? =P

Kram