torsdag 16 juli 2009

Ilsk

Tröttheten sliter i mig och jag känner att jag verkligen längtar efter semester. Hela kroppen skriker efter att få gå dröna, ta det lugnt och ha sovmorgon i fler dagar i sträck än de två man har på en vanlig helg. En snabb blick i almenackan talade om att det är 1 ½ månad tills jag får uppleva det. Känns oändligt långt borta. *suck*

På jobbet har entoniga, upprepande ljud kantat mig dag. Konstant. Samtidigt har jag mest suttit. Och tvingats lyssna. Inget pappersarbete, ens. Tiden har stått stilla. Segt och huvudet kändes som om det ville trilla av. Gå sönder. Uschle buschle.

Sonen och pappan har av olika anledningar, ja bokstavligen olika anledningar, inte gått till banken och fixat leg, trots att det kommits överens om det både igår och idag. Nej, det lämnas istället åt mig att fixa den dag banken har öppet längre i nästa vecka. Varför ta det på dagtid när bägge är lediga för när jag kan tvingas skynda mig hem för att ordna sådant efter jobbet?

Idag är jag lättirriterad. Nej, idag är jag fan skitarg. Trött på alla ursäkter och dravel från allt och alla. Trött på ljud. Trött på att vara fattig. Trött på att få tjata. Trött på att alltid vara den som måste få saker gjorda. Fan, jag är trött på allt. Denna trötthet har kulminerat i en ilska som sliter i mig. Jag vill slå på något, banka utav bara helvete. Skrika. Bara vråla rakt ut.

Idag skiter jag i allt. Vad spelar det för roll om hundra år?

8 kommentarer:

Ullis sa...

jag vet gumman.. jag delar din ilska och ditt dåliga humör *S* men bara för att jag är en sån bra väninna, själv har jag ju ingen anledning att vara sur :D

men seriöst. jag kan sätta mig på shortsmannen så han skärper till sig. just say the word...

~Sol~ sa...

Ladyn - Hahahaha, tack. Du är en bra människa. Tack för omtanken, tack för sympatin och tack för erbjudandet. Tyvärr tackar jag nej till det sista med hänvisning till att jag inte vill att hans son minnas sin pappa på det viset. =P

marbor sa...

USch när man har sådana dagar önskar man nästan att man kunde få en släng av selektiv demens...bara glömma och..glömma...

~Sol~ sa...

marbor - mmmmmmm... samtidigt är jag glad över att de inte glöms bort helt eftersom jag då kan njuta desto mer av mina bra dagar. Det blir en extra kick av att veta hur illa det inte är. *ler*

Maria sa...

*kramar om*

~Sol~ sa...

Maria - tack. *kramar tacksamt tillbaka*

älskadedotra sa...

*bamsekram*

~Sol~ sa...

älskadedotra, Tack!!! *stor kram tillbaka*