fredag 17 juli 2009

Helg


Det var så skönt att komma hem att jag inte ens kände för att bli arg över att grabben stökat till rejält innan han gick. Jag gjorde det enda vettiga. Jag ringde honom och förklarade att han fick en timme på sig att komma hit och plocka undan efter sig (det är hela 75 m att gå hem hit från pappan) eller så kommer nätverkssladdarna att vara undangömda bra mycket längre än vad som var tänkt från början. Han valde att inte komma. Fine, jag plockade undan så att jag kan njuta av en lat helg utan att gå reta mig på sådant och funderade sedan ut ett säkrare ställe att förvara sladdarna.

Nu har jag tagit mig den där kalla cidern jag ville ha tidigare. Gott var det! Jag känner hur musklerna slappnar av allt eftersom. Axlarna är inte alls lika spända som tidigare. Jag ska iväg till Maxi om ett tag, men efter det är det myskläder, en bok och ytterligare en kall cider eller kanske en lonkero som står på tapeten. Skönt... :)

4 kommentarer:

Ullis sa...

fan så skönt.. behöver du gömställen kan jag sno ett par sladders ett tag ^^

skönt.. jag köpte mig ett packe 2.25or istället som jag ska götta mig med ikväll.. lägga upp fötterna på bordet, vara tjock ifred och bara må bra.. det har jag förtjänar, och du har VERKLIGEN gjort det!

förresten, om du inte vill vara ifred och må bra hela helgen (haha fat chance) skulle jag kunna titta förbi en sväng imorgon om du har lust.. pappa bor nära dig, bara att hojta isf :)
kram!

~Sol~ sa...

Ladyn - jag kan ta med dem till jobbet om det vill sig illa. Gömställen finns det alltid. =)

Mmm, det känns verkligen skönt att få kvällen för mig själv. Jag har laddat upp med godis, tidningar, en bok eller sjuttio, läsk, cider och lonkero. Något borde ju hålla mig nöjd. *S*

Vilken tid blir det i så fall? Jag kommer vara upptagen framåt eftermiddagen, tror jag iaf, men du är väldigt välkommen före två-taget. Är du vaken då`=)

Kramar

Ullis sa...

ahh.. ja jag ska vara där 18.. hade väl tänkt efteråt isf.. brukar vara skönt att ha nåt att skylla på, men de vet ju inte att du är upptagen hehehehe :P

~Sol~ sa...

Ladyn - Hahahaha, nej det kan de ju rimligen inte veta något om. Använd mig som ursäkt du. =D