torsdag 9 juli 2009

Vad fan...

Jag sitter och plöjer genom nyhetsblaskor på nätet. Ljudet från där de andra är avslöjar att de kollar på någon kass barnfilm för sexioelfte gången, så jag antar att jag ändå är lyckligt lottad...
Hur som helst hittade jag en artikel om sportstjärnor och en tio-i-topp-lista av friidrottshjältar. Jag kände igen de flesta namnen trots att jag inte är speciellt bevandrad i idrottsvärdlen. Men när jag läste om nummer åtta blev jag paff. Avslutningen på resumén om honom var fan helt sanslös. Journalisten borde skämmas!

Läs själva. Hela artikeln finns här, medan jag nedan klipper och klistrar delen om Sebastian Coe.

"8. Sebastian Coe
Tre OS-guld och åtta världsrekord på 800 och 1500 meter - inklusive att vara först under såväl 1.43 som 1.42 på 800. Dessa meriter blev bara början på idrottssagan Sebastian Coe. Senare har Coe varit brittisk parlamenetsledamot och är nu bas för OS i London 2012. Häromåret blev han vice ordförande i Internationella Friidrottsförbundet. Många anser det en tidsfråga innan Lord Coe blir ordförande i Internationella olympiska kommitén. Det känns nästan skönt att kunna berätta att helyllekillen Coe häromåret skilde sig efter ett långt äktenskap."

Vad fan har en sådan kommentar i en artikel om sport att göra???? Pucko!

Och ja, detta kanske ser rörigt och ihoptryck ut, men det är det där satans IE som inte gör som jag vill. Jag fixar det när jag kommer hem.

17.02, så fixat i firefox. J*vla IE. Tycker inte om!

2 kommentarer:

Ullis sa...

men herregud.. jag blir så arg.. jag hatar idioter!! lite som kommentatorerna på MJs minnesstund.. som satt och skojade om att man inte fick göra vågen på begravning.. och att "ja, nu är väl han inte direkt kung av nåt, så varför det står king of pop är ju larvigt" i princip..

varför man har kommentatorer på en minnesstund fattar jag inte, men jag antar att det är för tittare som inte kan engelska, och då har väl INTE personliga reflektioner om huruvida personens HJÄRNA ligger kvar i kistan där att göra.. lika lite som en sån kommentar hör hemma i sammanhanget.. huruvida han skilt sig eller inte hör egentligen inte dit alls, det är inget achievement, och vad personen sen TYCKER om det är ju ännu mindre lämpligt..

~Sol~ sa...

Ladyn, jag har inte sett minnesstunden. Har skytt den som pesten. Jag tror säkert att många var där för att de brydde sig om honom, men ännu fler frossade i mediaspektaklet. Det jag efter all mediabevakning blir förbannad över är att de spår att lilla Paris, 11 år, numera kommer att få svårt att gömma sig för medier. Det är för fan ett barn och då dessutom ett barn som i största möjliga mån levt i en skyddad miljö. Att som rovfåglar sitta på en gren och bara vänta tills hon blir lovligt byte är vedervärdigt.

Ja, kommentaren om att han skilt sig visar mest på reporterns egen bitterhet och avund för att S.C tydligen har ett liv han själv skulle vilja ha.