tisdag 14 juli 2009

Svindlande glädje och avgrundsdjup besvikelse


När Fed Ex ringde på dörren växte upphetsningen inom mig. Det var ett ex av min första bok och det allra första exet någonsin av min andra som skulle komma med Fed Ex. Åhh, vilken spänning! Jag lyckades faktiskt avhålla mig från att bokstavligen slita upp paketet. Iaf nästan. =P

När jag såg böckerna bultade mitt hjärta av lycka. Åhhh, vad bilderna på omslaget blev som jag tänkt mig! Åh, vad färgerna var bra! Precis som jag ville ha dem. Men...


De har samma format. Det är skillnaden i tjocklek
som gör att den blåa ser större ut.

Plötsligt insåg jag att titlarna på böckerna var... obefintliga! Det finns ingen text alls på omslagen. Ingen titel, ingen författare och ingen baksidestext. Besvikelsen var stor. Jag bläddrade snabbt igenom den första för att se hur innehållet såg ut. Fick lite ångest över att de skickat en bok med blanka sidor, men det hade de inte. Så tog jag för första gången någonsin upp en tryckt upplaga av min andra bok. Jag bläddrade. Jag njöt, trots besvikelsen över omslagets defekter. Jag kom till slutet... och insåg att det fanns en massa sidor kvar att bläddra igenom. Hmmm....


I slutet av boken, efter min berättelse på 261 sidor, del två om mina mongoliska äventyrare på 1200-talet, kommer något helt annat. Ja, ni ser själva...


Jag har nu mailat tryckeriet. Nåde dem om de ser saken annorlunda än vad jag gör. Grrrrrrr

6 kommentarer:

marbor sa...

*gapskrattÄ Förlååååt!!!!
Men jag kan inte låta bli!
Undrar hur det står i hennes medicinlista?...*S*

Ullis sa...

men... vadfaaan!! alltså på ett sätt är ju lyckan total, men ett sånt moln kan lätt skugga sånt.. jag hoppas verkligen de skärper sig och fixar.. sur blir man! men grattis ändå!! :D snacka om dubbelt..

~Sol~ sa...

marbor - skratta du. *S* När besvikelen lagt sig fick jag en vision om hur det i hennes fina medicinska lista står om när mongolerna lemlästar varandra med väldigt uppfinningsrika metoder. Iofs förstår hon knappast svenska, men jag skrattade iaf gott åt den tanken. =)

~Sol~ sa...

Ladyn - Tack! =)
Tja, jag har ju iaf min nya bok hemma, så jag kan läsa igenom den och kolla så att det inte finns några stora fel i den, vilket är bra. Sen måste jag ju erkänna att det känns lite häftigt att ha även den hemma, trots den stora blundern de gjort. Det är som sagt lite dubbelt. :)

Men, men, bilderna på omslaget är ju fina. =D

LenaE sa...

Vad tusan har hänt? Har du fått svar?
Kram / Lena : )
("Omslagsmakaren")

~Sol~ sa...

Lena - Jag har inte fått svar ännu. Det står att de svarar på mailen i den ordning de kommer in och att det kan ta några dagar innan de hinner fram till mitt. Jag antar att de helt enkelt gjort en dundertabbe och förutsätter att de fixar nya.
Kram