onsdag 22 juli 2009

Glömska


Var gång jag sätter mig på cykeln minns jag vad det är jag glömt göra. Bromseffekten på bakbromsen är plus minus noll. Det spelar ingen roll hur envis jag är med att trycka in den så hårt jag bara kan, den tar inte ändå. Ändå envisas jag. =P

Jag har ju bromsklossar att byta till. Nu är jag inte hundra på att de passar, men de kan iaf inte vara sämre än de som sitter där nu. Ner i cykelkällaren, skruva bort, skruva dig, justera och voilá - en fungerande bakbroms. Jag måste få tummen ur...

4 kommentarer:

Brandon Lee sa...

Vänd på cykeln och cykla baklänges,då har du en fungerande bakbroms utan att ha bytt,.om nu frambromsen fungerar. Ha det fint.Kram.

Ullis sa...

min tumme sitter oxå förjävla långt in ibland.. >_<

har dock börjat med ett eget belöningssystem.. varje gång jag är sugen på att äta eller röka t ex.. så säger jag för mig själv "först duktig-sen belöning" så då måste jag diska eller hänga tvätt eller nåt sånt (eller byta klossar?) INNAN jag får sätta mig ner och mysa med mat.. fast iofs.. du är ju inte lika matgalen som jag :P och absolut inte lika lat *S*

~Sol~ sa...

Brandon Lee - Fasiken! Önskar att jag tänkt på det INNAN jag bytte de däringa trilskandes klossarna... =P Och jo, frambromsen funkar bra. Liksom bakbromsen gör numera. *S*
Ha det bra! =)

~Sol~ sa...

Ladyn - intressant system, men jag vette sjutton om jag skulle ha karaktär till att fullfölja. *S* Jag bestämmer mig bara för att göra saker och sen blir de gjorda till slut. Oftast rätt snart, egentligen, även om det för mig känns som allt för lång tid gått innan det blir gjort. =)