söndag 5 juli 2009

Hybrid


Ett intressant samtal har tagit plats på msn nu under kvällen. Det har konstaterats att jag är någon slags internationell hybrid. Jag begärde en förklaring på det konstaterandet och den löd så här...

"Du har andra influenser än den vanliga svennemiljön och därför är det för dig vanligare att säga det du tänker direkt istället för att linda in det i bomull först. Det du säger är oftare konstateranden än kritik då du är en människa som låter andra ha sitt utan att lägga någon värdering i detta. Det finns tillräckligt i ditt eget liv att vädera för att du ska bry dig om att döma andra på lösa boliner. Du fattar inte att folk har ett behov av att jolma omkring innan de kommer till sak och utgår från att folk förstår att de slösar tid då de gör det. Ändå är du tålmodig nog att vänta ut de flesta då de slingrar sig runt det de vill ha sagt."

Han sa även;

"Vi svennar iaktar också och konstaterar saker för oss själva. Förmodligen samma saker som du. Men på något sätt så tolkas det nog som en "värdering" då man säger det högt till någon annan... både av den som säger det och den som lyssnar även om det inte ligger något värderande i det man säger. Därför håller vi käft eller så lindar vi bomull runt."

Naturligtvis fanns det en mycket längre diskussion om detta ämne som eskalerade ur att jag som vanligt sa vad jag tyckte och tänkte om en fråga han ställde. Min vanliga rättframhet blev ett samtalsämne. Men det där med internationell hybrid fastnade. Troligen för att en person i min närhet (helt annan än den jag ikväll pratat med) nyligen skrattade åt alla de personer av olika nationalitet som betytt mycket för mig i mitt liv. Det finns en hel del influenser där. Jag är glad över dessa influenser.

Tack för ett intressant samtal, Lejonhjarta. =D

2 kommentarer:

Ullis sa...

haha, vilken insikt denna människa verkar ha.. det är precis så jag uppfattar dig gumman!
kram

~Sol~ sa...

Ladyn, han har pratat en del med mig och fått sin beskärda del av sanningar. *S*

Tack. =D
Kram