lördag 11 juli 2009

Musk


Det är inom kort dags för mig att äventyra mig ner på stan igen. Jag är sällan där, men eftersom jag inte har körkort blir det ibland så att jag väljer att utföra mina ärenden där istället för att be någon om skjuts till något av ytterområdenas stora köpcenter.

Min vardagsparfym är snart slut. Jag tyckte inte det var så länge sen jag köpte den, men det är förstås en villfarelse. Det är närmare ett år sen. Minnet kan vara bra underligt ibland. Nåja, det blir till att åka ner till Åhléns och införskaffa en ny. Utan den luktar jag ju inte jag.

6 kommentarer:

marbor sa...

Själv använder jag "NU" från Yves Saint Louren....skitsvår att få tag i men ack så gott det luktar :)

~Sol~ sa...

marbor, jag har även Deep Purlpe av Hugo Boss och sedan orginalet från Dolce & Gabbana, men de använder jag bara till festligare tillfällen. =)

Ullis sa...

mamma är allergisk mot mysk så jag fick aldrig ha.. däremot hade jag alyssa ashleys vaniljparfym! :D

~Sol~ sa...

Ladyn, jag gillar vanilj, men inte på mig. Jag tycker den luktar gott på andra men när jag själv provat den har det luktat äckligt som fan. Knepigt det där. Men den reagerar väl annorlunda mot min hy helt enkelt. =D

Ullis sa...

jo, men så är det ju.. samma parfym kan lukta HELT olika beroende på vem som har den.. jag har ju en jag VILL ha, men den kostar 3 ggr så mycket i sverige som på finlandsbåt så jag KAN inte köpa den här med gott samvete..

min jag har nu heter "hurry up", kostar 39 spänn och luktar gammal alkis i flaskan, men helt underbart på mig, en ren lyckträff *S*

~Sol~ sa...

Ladyn, Jag köpte min Hugo Boss från en som importerar från USA. Halva priset eftersom det är så mycket billigare där.

Jag skulle inte ha köpt något som luktar gammal alkis. Hade nog aldrig provat den på mig heller, så en sådan lyckträff lär jag aldrig råka få. *S*