onsdag 1 juli 2009

Ro


Jag lejde ut grabben över natten. Trots att han vanligtvis avskyr att vistas hos min mamma längre än någon timme blev han nästan glad över att få åka dit och sova kvar. Det säger en hel del om hur allvarligt vi dansar tango på varandras nerver just nu. Han såg dock väldigt förskräckt ut när jag med überglad röst meddelade att han absolut inte behöver vara hemma förrän på torsdag. Två dygn i Ramnäs med absolut ingenting att göra, två inbitna korsordslösare och världens långsammaste modem kommer definitivt göra att han uppskattar mig mer samtidigt som jag nu får lite välförtjänad lugn och ro. *flinar brett*

Själv har jag haft en suverän kväll. En härlig båttur till Sundbyholm för en kall xider och glass, en skön promenad runt slottsparken och sedan en lika härlig båttur hem igen. Jo, många sköna timmar tillbringades i solen, på vattnet och i naturskön omgivning. Ett behövligt samtal har också tagits hand om. Helt klart en bra kväll. =D

2 kommentarer:

Ullis sa...

låter skönt, minns hur vi klättrade på varandra hemma, mamma och jag.. det ansträngde vår relation nåt enormt, just att man lever så inpå varann liksom.. men vi överlevde, och sekunden jag flyttade ut var det som ett eureka, vi blev bästa vänner :)

låter jätteskönt med båttur och mys! kram!

~Sol~ sa...

Ladyn, jag och grabben är rätt tighta annars och det har gått förvånandsvärt friktionsfritt att bo tillsammans på heltid, men jag antar att nerverna någon gång blir för uttänjda och då är det bra att det finns möjlighet att skicka ut honom för att få lite lappsjuka där borta i Ramnäs. *S*

Det var verkligen skönt. Hade jag vetat att vi skulle dit hade jag tagit med plånboken och sedan varit kvar och njutit av atmosfären längre. Men det blev ju en bra kväll hur som helst. =D