tisdag 7 juli 2009

Vad gör man?

Varje arbetsdag har jag en rast på 45 min. Det finns väldigt lite att göra under den tiden. Resten av skolan är stängd eftersom grundskolans del här ska läggas ner. Vi är för få för att gå på rast samtidigt, så man har sällan sällskap. Det är för kort tid för att åka hem på. Att sätta sig och läsa en bok funkar, men det blir träligt i längden. En promenad lockar endast då det inte spöregnar.
Alltså, vad gör man under den korta tid som efter några minter känns evighetslång?

Oftast hamnar man vid datorn. Man läser nyheter, bloggar, kollar facebook, önskar det fanns något roligare att göra och att man hade semester. Jo, jag hade semester förra veckan. Det var en oplanerad sådan, men den var inte mindre skön för det. Jag njöt av de lediga dagarna och ångrar inte en sekund att jag tog ledigt då det visade sig att det fanns ett överskott av personal. Det är kanske därför jag sitter och önskar att jag vore ledig nu också. Att bara vara är rätt skönt.
Ja, om det nu inte är 45 minuter som bara ska sittas av förstås. Kanske hade det känts bättre om det fanns en skön soffa att sitta i istället för de hårda stolar som står till vårt förfogande... Men näh, troligen inte. *S* Hemma bäst, iaf på sommaren. Oavsett väder.

Wow, nu har jag slagit ihjäl hela sju minuter av min rast. Bara 38 kvar....

P.S; Jävla IE. Hela texten blir ett satans stycke, trots att jag försöker ha flera. *grrrrr*

P.S. 2; Enkelt åtgärdat i Firefox. *ler*

3 kommentarer:

A sa...

Jaaa jävla IE! Det är borde jämnas med marken. Synd bara att folk fortfarande envisas med att använda skiten.

~Sol~ sa...

Kanelen, kan inte annat än hålla med. Skolan har bara den. Jävla!

Bika sa...

hahah men du hoppade ju i vattenpöl, det fick väl tiden att gå lite? :)
eller det kanske du inte gjorde på rasten? ;)