lördag 6 juni 2009

Telefonsamtal


Tidigare ikväll pratade jag med sonen. Han har tydligen uppträtt exemplariskt under dagen och frågade om det var ok att han spelade dator. Jag bannade honom från allt sådant tills han lär sig uppföra sig nämligen. Jag gav honom en timme idag och en timme i morgon om han sköter sig då också. Han var inte imponerad.

Sent nu på kvällen ringde det igen. Han inledde snyggt....

Han: Det är lika bra jag pratar med dig direkt eftersom det du ändå är den av mina föräldrar som bestämmer.
Jag: Du får ingen mer datortid, om det är vad du undrar.
Han: Men jag ska uppföra mig!
Jag: Anledningen till att du får så pass begränsat är att du betedde dig illa som fan igår.
Han: Men mamma, du förstår väl att jag måste försöka gå emot dig? Jag är tonåring!

Han fick mig att skratta men fick inte utökad datatid.

3 kommentarer:

marbor sa...

*gapskratt*
Fortsätter han så där kommer jag bilda en fanclub i hans ära...*S*

Ullis sa...

han är så jävla underbar din unge.. vill äta upp! fast på ett ickeperverst "vi är lika trotsiga"-vis :D

~Sol~ sa...

marbor och Ladyn, jag tror han alltid kommer vara så där. Han har hittills inte tagit intryck av någon runt omkring utan kör sitt eget race oavsett mode, kompistryck och vad som anses normalt. DET gillar jag, även om jag ibland får kämpa för att inte skratta när han med fullaste allvar står och pläderar för sin sak med argument som är så komiskt klockrena att man egentligen borde ge honom rätt trots att det vore fel. *S*