måndag 29 juni 2009

Flyttat


De flesta av mina blommor är av denna storlek. Kanske inte så konstigt att grabben inte orkade flytta på dem mitt i natten. *S*

Nu har jag varit schysst. Mot mig eller mot sonen kan diskuteras. Kanske var jag helt enkelt snäll mot blommorna. Jag flyttade på ett gäng som tidigare stod i hans fönster. Jag har stora växter i alla fönster. Så är det bara. Nu har jag färre stora i hans fönster och jag kastade en som tidigare stått i vardagsrummet för att få plats med den från hans rum. Den i vardagsrummet har varit på väg bort länge, men jag har varit för lat för att göra något åt det. Nu är den väck och prickbladen är omplanterad. Jag klippte av stammen också, den var lång och ranglig innan. Vi får se om den tar sig eller om den också åker i komposten.

Nå, med blommorna flyttade har jag kunnat ställa upp fönstret inne hos grabben. Fläkten går också. Men vänta bara... han kommer säkert komma och gnälla över att han störs av ljuden utanför och därför inte kan sova. Satunge... =P

2 kommentarer:

marbor sa...

Om vi gnuggar våra händer mot varandra riktigt hårt och länge...tror du att dina gröna fingrar smittar av sig då? *hoppas*

~Sol~ sa...

marbor, faktiskt tror jag att den enda effekten är varma händer och en otroligt fånig känsla. *skrattar*