fredag 19 juni 2009

Summering


+ med dagen:

Jag ägnade en kvart med att prata med en för mig främmande gamling jag mötte på gatan. Han berättade om sina glansdagar som korphockeyspelare. Hans leende lyste upp min dag.

Ett intressant utbyte av sms lyste upp den ytterligare.

Katt- respektive hundägaren kan slappna av och fira midsommar i lugn och ro eftersom jag sköter deras djur.

Maten var god.

Grabben och jag skrattade oss igenom "Livet från den goda sidan" tillsammans. En bra stund då vi la allt vardagsgnabb åt sidan.

Håret är rätt nyans igen.

Många har, på det ena eller andra sättet, hört av sig för att önska glad midsommar.


- med dagen:

Disken är inte ren ännu.

Jag tror hunden ska till att börja löpa.

Boken jag läser, Brida av Paolo Coelho, är sämre än jag trodde möjligt.

Inga kommentarer: