tisdag 2 juni 2009

Argh!


Jag fattar inte vad det är hos en tonåring som gör att orden nu, genast och omedelbart (oavsett språk) helt enkelt inte registreras. Det driver mig till vansinne!

Jag kommer behöva sätta mig ner med grabben och förklara - igen - att jag jag inte ber honom diska, städa sitt rum eller vad helst det nu kan gälla om en vecka eller när han vill, utan att det ska ske inom en kort stund och ännu hellre på stört. Han tror att han kan lalla omkring och göra lite som han själv vill utan att behöva göra det jag sagt till honom. Dags att ta till hårdhanskarna.

Fan så frustrerande!

4 kommentarer:

Ullis sa...

jag förstår det.. det kan inte vara lätt att ha en tonåring i huset.. det var inte speciellt längesen JAG var tonåring, så jg minns ju mammas tjat och hur totalt obegripligt det kunde vara att man skulle göra saker.. man tyckte ju minsann att man borde få bestämma själv! :D
kram!

marbor sa...

Banda gärna det samtalet!
Jag behöver tips inför min egen grabb.
Tyvärr är jag typexempel på värsta curlingmamman...*suckar*

~Sol~ sa...

Ladyn, jag hade aldrig sådana funderingar. Hemma hos mig var det självklart att göra saker om man visste vad som var bra för en. Inget jag rekommenderar, men mitt i mellan det och extremt oförstående till att man ska göra saker vore bra. =D

Kram

~Sol~ sa...

marbor, jag kan banda det men jag tror inte det gör någon nytta. *S* Jag är inte curlingmamma, men han har en tendens att "glömma bort" och så står vi iaf på ruta ett efter en allt för kort period av samarbete. Jag har en misstanke om att alla tonåringar är likadana, oavsett om man är curlingförälder eller inte. =P