onsdag 24 juni 2009

Pladder

Middagen är över. Det verkade som om den blev uppskattad. De tog iaf om och de åt även flera bitar av daimtårtan jag gjort. Personligen tycket jag den var lite söt, så jag vet inte om jag ska göra den fler gånger. Men ungarna gillade den, vilket var huvudsaken. Och jag får fundera på vad jag ska välja att baka nästa gång. Tänkte ju sikta på denna tårta om den blev bra, men som sagt - väldigt sött.

Tröttheten sliter i kroppen, men ögonlocken känns som om de limmats fast i öppet läge. Trots ett gott försök att sova i eftermiddags hade jag mindre framgång. Jag funderar på att ta till artificiell hjälp, men sedan tidigare vet jag att det inte brukar hjälpa förrän efter den tredje eller fjärde natten. Den första natten brukar sluta med att jag känner mig illamående och att rummet snurrar trots att jag ligger still. Känns inte som något jag vill uppleva när jag ska upp till jobbet dan efter. Jag får ta det på fredag, om jag inte lyckats somna utan innan dess. Sovmorgon på lördag. Kan sova tills tolv om jag behöver det. Känns utopiskt. *S*

9 kommentarer:

älskadedotra sa...

maten var superb o sååå uppskattat ... dom gillade det starkt ...

så tack för maten o kakan ..

*kram*

~Sol~ sa...

älskadedotra, anytime, vännen. Bara att hojta så gör vi om det. =)
*Kram*

Ullis sa...

det ser inte riiiktigt ut som min daimtårta.. min är marängbottnar, grädde med hackad daim emellan, grädde och hackad daim ovanpå.. ser ut att vara nån slags chokladgrädde? kanske är det som gör den lite för söt? såg ut som nåt jag skulle gilla iaf ;)

kram!

marbor sa...

Hoppas du fick sova inatt. Hemskt när man ligger vaken.

Dajmtårta gör jag som Ladyn faktiskt. Botten är som en rulltårtsbotten med maräng ovanpå.

Pst....grattis idag då?...MEn jag ger mig fan på att det är imorgon! (tror jag kom på)

~Sol~ sa...

marbor och Ladyn, denna är baserad på hasselnötter. Inte alls äcklig, men i mitt tycke alldeles för söt. Er variant låter väldans god. Kanske ska jag göra den så istället? *funderar*

marbor, du är ihärdig iaf. *S* Och tack. Det är idag, faktiskt. =)

älskadedotra sa...

grattis även från oss !!!!

kramis

~Sol~ sa...

älskadedotra, tack! =)
Kram

Ullis sa...

ah, min är färdigköpta marängbottnar :) superenkelt och nom nom

jag antar att någon fyller år? :P så GRATTIS!! och massa kramar

~Sol~ sa...

Ladyn, färdigköpta bottnar låter definitivt som min melodi. *S*

Ja, det är ju så. Man måste tydligen, en gång om året. Knasigt eftersom jag ju alltid kommer att vara 28, men vad gör man? *S*
TACK!!! och lika många kramar tillbaka. :)