onsdag 10 juni 2009

10 juni


När man tittar ut denna morgon är det svårt att ta till sig att det är den 10 juni. Jag minns min barndoms somrar tydligt och jag vet att det brukade vara sommar vid det datumet. Inte nu längre. Allt har förskjutits. Enligt mina egna beräkningar ligger naturen nu tre veckor efter den tidslinje den hade när jag var yngre. Det vi har nu är helt enkelt maj-väder och sommaren kommer först om några veckor.

Nåja, bara att dra på sig regnstället och hoppas på att vädergudarna väljer att iaf ge oss uppehåll i morgon, under skolavslutningen. Jag har planerat att ha klänning då, vilket ju inte hör till vanligheterna. Vore ju synd om jag får köldskador på kuppen när jag för en gångs skull bjuder till. =P

8 kommentarer:

Anna sa...

Men ja! Ja!!!! Äntligen nån annan som också har teorin att det "dragit sig" i tid och årstid och allt! :D

~Sol~ sa...

Mäh... Snälla Rockern... det är ju uppenbart. =D

Anna sa...

Ja för MIG har det alltid varit det! Har väl iofs inte diskuterat saken med nån.. Haha..

hRaven sa...

hmmm... beror ju på hur långt i barndomen du pratar om... har nämligen bildbevis att vi frös häcken av oss skolavslutningen i sexan. Hehe.

~Sol~ sa...

hRaven, att det var kallt någon enstaka skolavslutning är EN sak, men det var oftast varmt dagarna före och efter den. *S*

Men vaddå... inte på mig va? Jag skydde ju kameror som om de vore giftiga. =P

hRaven sa...

hahaha... visserligen sant...men ändå... *ler*
och jaa... både du och jag står med i bilden... ser ut som två dränkta katter... får rota fram den och visa vid tillfälle ... hehe

~Sol~ sa...

hRaven... eller bränna och se de blå lågorna flamma i nattens mörker? ;)

Men samtidigt vore det trevligt att se, minnas och vara glad över att man överlevde...*S*

hRaven sa...

kan se vad det finns i gömmorna :)