torsdag 11 juni 2009

Skolavslutning


Då har den kommit - och gått. Skolavslutningen blev en solig tillställning trots allt. Vi hade regn och rusk på förmiddagen men det gjorde inte så mycket eftersom vi tillbringade just den stunden inomhus. Föräldrarna kom på fika och alla hade en gemytlig stund innan det var dags för lunch. Mattanterna (ja, ja, jag vet att det heter skolmåltidspersonal eller något annat långt och krångligt, men för mig är och förblir de mattanter) hade slagit på stort och gjort kycklingklubbor med potatis, sås och sallad. =)

Klockan två promenerade vi till kyrkan. Solen sken ned på oss genom ett fönster högt uppe vid taket. Jag är inte speciellt intresserad av att gå i kyrkan. När det dessutom är en kyrka av modernare slag faller intresset helt. Jag var tacksam över att jag jobbar med det jag gör, vilket innebär att ceremonin hölls kort. Våra elever är inte direkt kända för att ha en någon längre koncentrationsförmåga. =D

I morgon är det fritids som gäller. Ryktet säger att vädret kommer at vara rätt dåligt så vi får väl hitta på något att göra inomhus. Slappt och skönt låter som en plan. =)

8 kommentarer:

marbor sa...

Åh vad härligt med sommaravslutning :-)
Hade man vetat i förväg hur mycket det faktiskt betydde så hade man nog njutit mera.

Och mattanterna ja..*skrattar*...är dom fortfarande lilafärgade i håret? Det var dom två jag hade när jag gick i skolan i Hummelsta.
Greta och Svea hette dom, kan det bli mera "mattantigt"?

Ullis sa...

Missa skolavslutningen för veterinärbesök :(. Men det gick bra ändå. Blev inget kyrkobesök för sonen för den renoveras, de hade skolavslutning på skolgården i stället och hade sådan tur att det var uppehåll den tiden. kram

Ullis sa...

*muttrar* det är inget fel på lila hår... :/

vilken kyrka var ni i? :) låter hur mysigt som helst.. även om jag är rätt anti-kristen så uppskattar jag kyrkor.. men det ska helst vara äldre, och gigantiska sådana förstås :)

~Sol~ sa...

marbor... jag gillade skolavslutningarna, även om det tydligen finns bildbevis om att jag vid något(ra) tillfällen såg ut som en dränkt katt. *S* Jag har förträngt. =P

Ummm... Hummelsta?... och du kommenterar deras namn? De har ju för sjutton valt att bo i Hummelsta!! Klart som sjutton de heter något som Greta och Svea. *asg* Men jag håller med dig, det låter väldigt mattantigt. Och nej, hos oss är den ena svarthårig och den andra är vithårig. =)

~Sol~ sa...

Ullis, bra att sonen fick en fin avslutning trots att de fick vara kvar på skolan. Hoppas allt blir bra med katten. Kram

~Sol~ sa...

Ladyn, nu menar hon den där ljusa lila nyansen som föredras av äldre tanter. Den där som är så ljus att det i viss belysning skiftar och får ägaren av sagda hår se ut som om de dött och kommit tillbaka. DITT lila är en helt annan sak. =D

Vi var i Tomaskyrkan, granne med Rockern. En väldigt trist kyrka. Jag älskar gamla kyrkor eftersom de har så mycket att berätta, men dessa kyrkor byggda på 60-70-talen är hemska.

Kram

marbor sa...

Ladyn...precis...no hard feeling ! :-)

Ja Svea och Greta..men dom ligger nog under jord sedan länge :-)
Trevliga var dom iallafall...och fatta...dom BODDE på skolan!
Det fanns två lägenheter där och dom hade varsinn!..*S*

~Sol~ sa...

marbor... ummmm... jag sa ju det. Hummelsta! Det förklarar allt. ;)

Mattanterna på de skolor jag gått/jobbat på har också varit trevliga, utom på den första. De ogillade att jag vägrade äta även när de försökte tvinga mig och faktiskt tror jag ogillandet övergick i hat när morsan skällde ut dem för det. =P