lördag 6 juni 2009

Snickesnack och surr


Nu har jag äntligen sovit. Jag borde ha kommit i säng tidigare igår, men min sömnskrikande hjärna gick på högvarv. Tyvärr blir det sällan bra då, så jag avslutade kvällen med att låta mig bli provocerad av en sur och grinig tonåring. Som ni kan förstå slutade det inte bra...

Jag erkänner, om än ovilligt, att jag inte är perfekt och när jag dessutom lider av sömnbrist och till råga på allt har tillbringat många timmar med att dels jobba och sedan varit iväg på en tillställning direkt efter jobbet (spelar ingen roll att jag hade trevligt, jag var iaf helt slut när jag kom hem) krävs det inte mycket för att jag ska regradera till en grottmänniska som försöker låta vettig mellan de mindre civiliserade utbrotten. En rabiat hund skäller mindre. Vackert var det inte!

Sonen sov hos sin pappa. Jippe, liksom! Jag har ju faktiskt försökt få dem att jobba på sin relation, så jag antar att jag lyckats. =P Kanske borde jag ta det hårdare än vad jag gör just nu att jag jagat iväg ungen, men faktiskt känns det inte så illa. Jag känner Mini-Belse så pass att jag vet att han inte skulle prata med mig eller komma hem ännu om han verkligen var arg. Han ringde igår kväll för att tala om att han faktiskt tycker jag är mindre vettig (läs; helt galen och i behov av hjälp) och i morse kom han över för att äta frukost med mig innan han gick tillbaka till pappan eftersom de ska fira farfar som blir pensionär idag. Han muttrar och får det och låta som att han är otrooooligt förorättad, men ändå sitter han och skrattar och skojar då han glömmer bort att han är sur på mig. Tonåringar!

Jag är solokvist. Planerat solokvist. Tills i morgon. Det var ett tag sedan. Vad jag ska göra? Jag har inte en aning... *S* Något lär jag väl hitta på, men faktiskt har det varit så mycket på sistone att jag funderar på att läsa den där pocketboken jag fick hem i veckan. Gå ner till butiken och bunkra upp med något man inte behöver laga till och sedan bara vara. Jag ska nog duscha också. Det känns som om den där regraderingen till grottmänniska inte bara var mental, jag luktar som en sådan också. =P

4 kommentarer:

marbor sa...

Ja se till att ta vara på tiden och lägg den på DIG!
Strunta i städ, tvätt och annat krafs som du faktiskt kan ta tag i vilken dag som helst.
Njut nu av din ensamhet :)

~Sol~ sa...

marbor, jag har redan gjort rent badrummet och satt sikte på dammsugaren innan jag sansade mig. *S* Nu sitter jag framför datorn och bara är. Boken ligger på sängen och väntar på att jag ska tröttna på att krydda livet online. *L*

Ullis sa...

njuta av livet, vara naken, peta på sig själv, spela hög musik.. you name it! :D hahaha

~Sol~ sa...

Ladyn, det blev mns, telefon, tv, bok och ett långt, skönt bad. =)