söndag 28 juni 2009

Skön söndag


Fick besök idag också. Ett gäng personer som inte kunde komma och fika igår valde att dyka upp i förmiddags istället. Tur att det fanns fikabröd kvar. *S*

Jag har haft eftermiddagen för mig själv. Sonen har äntligen fattat att det finns roligare saker att göra än att stå i garderoben och häcka. Han var in en sväng för att äta och dricka några liter vatten, men sedan gick han iväg igen. Det är skönt att få vara ensam lite. Inte för att han på något vis stör mig när han står i sin garderob, men ändå.

Jag har spenderat tiden med Lemmy Kilmister och en massa vätska på balkongen. Var tvungen att gå in efter ett tag eftersom det blev som en bastu där ute. =P
När jag ändå var inne beslöt jag mig för att sätta igång en laddning ost. Jag har några önskemål och några beställningar på den, så jag tog i ordentligt denna gång. Det kommer väl ta någon dag extra innan den är klar, men vad gör det? Alla som frågat kommer att få ost och jag kommer även att ha en del kvar att njuta av själv. =D

Nu sitter jag och funderar på om jag ska våga mig ut på balkongen igen. Solen ligger inte längre direkt på. Kan funka. Lemmy´s bok är osammanhängande, virrig och intressant. Det verkar som om han dikterat och sedan har de tryckt den med exakt de ord han använt. Eller... kanske har de redigerat bort en del ord och uttryck eftersom det är förvånandsvärt få svordomar i den. *L* Men intressant är den, trots allt. Om den är bra eller inte visar sig. Just nu nöjer jag mig med intressant. =)

4 kommentarer:

Anna sa...

Men alltså... Kan man få recept? Jag vill ha pepparrotsost.. Btw. :D Snart jul!

~Sol~ sa...

Rockern, du behöver läsa ifatt lite till. ;) Klicka på enkelt recept i denna månads inläggslista till höger i bloggen. Där finns receptet redan utlagt. Detta recept är enkelt och man har i vilken smaktillsats man vill. Perfekt. =)

Jaha, vad har julen med detta att göra? *S* Menar du att du vill ha ost då, eller? ;)

hRaven sa...

tror du skulle hänga med bättre i Lemmys snack på engelska... valde att läsa den på originalspråk... slanget är som det ska då och saker som inte går att översätta får vara ifred...

lycka till med osten.

~Sol~ sa...

hRaven, jag har inga problem att hänga med, även om det hoppar och far lite hur som helst. Och ja, den är säkert många gånger bättre på orginalspråket. Jag brukar försöka hitta dem på engelska, men denna gång stod jag på ICA och valde. Finns inte så många på engelska där. =)

Tack. Den blir nog bra. Frågan är hur mycket av den jag får kvar till mig själv. *S*