tisdag 23 juni 2009

Tänka efter före


Jag kände mig rätt pigg efter cykelturen till jobbet, men sedan gammalt vet jag att skenet bedrar. Därför var jag snabb som attan att tinga den elev som på olika vis är mest krävande. Med den eleven visste jag att jag inte skulle ha tid att sätta mig ner och bli alldeles mosig i skallen. Dessutom vet jag ju att den eleven vilar i drygt en timme efter maten tillsammans med sin personal. Jag tänkte alltså till redan i morse, så idag har jag jobbat häcken av mig men har även fått sova en halvtimme på arbetstid. =D

Sedan jag kom hem för en timme sen har jag piskat mattor, städat badrum, städat balkongen, bytt sängkläder och nu håller jag på tvättar. Kan jag ha kommit in i andra andningen, tro??? *S*

4 kommentarer:

marbor sa...

Ja antingen andra andningen, eller klimakteriet. Eller så har du fått virus...eller så är du helt enkelt bara jätteduktig! :-)
Jag lägger en röst på det sista...men OM det är ett virus...snälla...kom och smitta mig!!!

Pst...har glömt vilken dag jag ska säga grattis, men jag chansar idag...och så gör jag ett nytt försök imorgon, sen i övermorgon osv...jag måste ju träffa rätt någon gång..eller hur? *S*

Ullis sa...

orättvist ;), jag gick in iväggen när jag kom hem så disk, tvätt och allt annat vart ogjort. Fick bara ngåra telesamtal gjorda

~Sol~ sa...

marbor, klimakteriet får vi nog stryka just nu. Ingen har ännu kallat mig häxa eller kossa, så det låter långsökt att det skulle vara det. Jag tror inte att det är något virus heller. Kanske en medfödd defekt, men inget man kan smitta andra med, tyvärr. *S*

Nix, inte idag. =)

~Sol~ sa...

Ullis, några telefonsamtal är inte fy skam det heller. =D Och trust me, det är fasiken inte kul att storstäda efter en krävande dag på jobbet, så soffan eller balkongen är ett mycket trevligare val. =)