fredag 12 juni 2009

Lobbyverksamhet


Folk lobbar för mig. Min granne jobbar inom familjestöd just nu, men ska byta jobb för att få enbart dagtid. Min syster och en tidigare kollega jobbar också inom familjestöd men på en annan arbetsplats. Dessa tre har talat om för sin enhetschef att hon bör se till att jag får jobb hos dem.

Jag har ju haft långvik efter långvik så jag har inte varit tillgänglig, men nu har hon kollat när mitt vik slutar genom att ringa min nuvarande chef och fråga om mig. Hör och häpna, denna kvinna jag aldrig träffat har mailat mig för att berätta att hon tänker begära mig av bemanningstjänst till det vikariatet.


Om allt går vägen är min höst räddad. Jag får då jobb till årsskiftet. Det är bara 75%, men eftersom det är kvällar och helger får jag så pass i OB att jag får ut lika mycket som idag. Plus att jag får stämpla upp till heltid. Faktiskt kommer jag då att evenuellt tjäna aningen mer än nu när jag jobbar heltid dag. Knepigt system. Men vem klagar? *S*

5 kommentarer:

Ullis sa...

Härligt härlig, ihärdighet brukar löna sig i slutet. Kram

~Sol~ sa...

Ullis, ja det är tydligt det. =D Håll tummarna för att bemanningstjänst inte krånglar. De har en hel del månadsanställda som egentligen har förtur till längre vik men eftersom detta är en så speciell verksamhet brukar de få dispans. Hoppas, hoppas... =)
Kram

älskadedotra sa...

håller håller håller tummarna jättejättejättehårt *S*

~Sol~ sa...

Tack älskadedotra. Måtte det gå vägen... =D

älskadedotra sa...

det kommer det o göra !!!!
jag tror inte på nått annat jag ...