måndag 29 juni 2009

Kan inte låta bli....


Något företag med bas i södra delen av landet ringde nyss. En kvinna rabblade en hel massa information om aloe vera, blåbärsextrakt, grönt thé och rosenrot. Det lät ju himla bra, ju, men jag kan bara inte låta bli....

Hon;
Blåbärsextraktet påverkar synen positivt. Du garanteras behålla den syn du har idag, frånsett om någon sjukdom eller olycka påverkar.

Jag;
Men jag är ju nästan blind som det är.

Hon;
*förvånad tystnad* *pratar sedan väldigt snabbt* Blåbärsextraktet fördröjer åldringsprocessen i kroppen....

Jag; Jag trivs med min ålder och ser enligt andra många år yngre ut än vad jag är.

Hon;
Eeeehhh.... vad bra.... Men aloe veran är bra mot torr hy och skadat hår. Den hjälper även mot trötta leder och träningsvärk.

Jag;
Jag har fet hy, välvårdat hår, motionerar inte och anstränger mig sällan.

Hon;
*perplext* Grönt thé är en produkt som är bra mot högt blodsocker och det minskar ätsuget och ökar förbränningen i kroppen.

Jag;
Jag har bra sockervärden, älskar att äta och får ont i ryggen pga av för tung byst om jag är smal.

Hon;
*lite frustrerat* Det hjälper även för att förebygga hjärt- och kärlsjukdomar.

Jag;
Sådana har jag inga planer på att få....

Hon;
Rosenrot skärper koncentration och minne, förbättrar humöret och ökar lusten.

Jag;
Jag har inga koncentrationssvårigheter och redan alldeles för bra minne. Jag har dessutom sextorka just nu, men ändrar det sig förbättras nog humöret automatiskt.

Hon;
*matt och utan hopp* Ska jag skicka dig två av våra produkter gratis, det enda du betalar är portot?

Jag;
*glatt* Tack, men jag känner att jag klarar mig utan dem. Ha en bra kväll!

10 kommentarer:

Ullis sa...

hehe,helt fel person att ringa till.

älskadedotra sa...

hahhaaa .... jag kan inte säga mer än så *S*

~Sol~ sa...

Ullis, va? Nej, nej, jag hade jättekul. Det måste ju betyda att det är rätt...? *flin*

~Sol~ sa...

älskadedotra, något måste jag ju roa mig med. *hehehe*

Ullis sa...

jg brukar typ.. skratta åt dem.. Rockern och jag gör det gärna i kubik när vi går förbi idiotiska försäljare som vill att vi ska ringa med tre eller telenor eller nåt annat dyrt och puckat, sånt går hem! :D

~Sol~ sa...

Ladyn, jag brukar alltid säga att jag redan använder den operatören. Då låter de en vara. Sist det var något sådant var det någon människorättsorganisation som frågade om jag inte ville bli medmänniska. Jag svarade bestämt att jag redan är det. Hon såg nästan chockad ut när jag sedan svepte förbi henne. Vilken puckad fråga det är. Vaddå bli medmänniska??? Det är jag ju hela tiden. =D

Ullis sa...

haha vi skrattar riktigt rejält hånande :D "ehhh NAEJ!!" säger vi :D

hahaha du skulle sagt "nej tack, jag är motmänniska."

~Sol~ sa...

Ladyn, hahahaha, ja det borde jag ju naturligtvis ha gjort. Eller som sonen sa... "Du är väl alltid med andra. Ibland kan du ju försöka vara med bara mig. *hehehe*"

marbor sa...

påminner om när jag satt som telefonsäljare av dataergonomi. Fick en man på tråden som tyckte att ALLT om handledsstöd, bildskärmsfilter, ergonomiska möss och annat lät jättebra.
Jag vädrade en stororder..."Du får prova gratis" säger jag.
"Jag ringer när jag skaffat dator" svarar han...:-o

~Sol~ sa...

marbor.... *skrattar* Ja, där ser man. Jag fick ett erbjudande om en hel massa bra saker mobila bredbandssaker från com hem en gång i tiden. Jag hummade med och efter en kvart frågade han vilket märke jag hade på min dator. Jag var hela tiden medveten om vad han pratade om men jag sa bara märket, inget om typ. När han skulle besegla affären tackade jag för informationen och beklagade att jag inte har laptop när man kunde få så mycket bra till det. *hehehehe*