tisdag 30 juni 2009

Bortskänkes mot hämtning


Humöret är på topp här hemma. Varken jag eller sonen kan sova. Oj, vilka fina gliringar det flyger i luften mellan oss. Det är ibland nästan (ja, bara nästan) så att jag skäms över min brist på självkontroll. Han däremot har inte en tanke på att skämmas över sin. Nej, nej, det funkar inte så hos en empatibefriad bortbyting från långt-bort-i-rymden. Åh nej, där kan man vräka ur sig det ena efter det andra och sedan se förvånad ut över att det man säger får konsekvenser. "Vaddå??? Jag har väl inte gjort något???" Eller hur....

Det finns inget att göra på jobbet denna vecka. Jag har att välja på att sitta på rumpan på jobbet en hel vecka eller vara ledig. Eftersom jag faktiskt ska jobba hela sommaren väljer jag att ta tillfället i akt och spendera denna vecka med monstret från den svarta lagunen som tillfälligt (???) tagit över sonens sinne. Det var ett svårt val, men leda är fan värre än att tampas med en hormonförvirrad tonåring med hybris. Någon som vill ha honom? Bara några veckor över sommaren, så att jag kan vila upp mig inför hösten. =P

8 kommentarer:

Ullis sa...

*räcker upp handen*

KAN TA! :D

~Sol~ sa...

Ladyn, du vet inte vad du ger dig in på.... *asg*

Ullis sa...

men han är ju det sötaste som finns! :D

~Sol~ sa...

Hahahahaha, jag skulle vilja se hans min om du talar om det för honom. *flin*

Anna sa...

Åh, älska monstret i den svarta lagunen! Den måste jag införskaffa.. Den riktiga alltså. :D

Bika sa...

är det sonen på bilden? :D
jaa.. då tar jag han. smacka på en adresslapp där det står erica eriksson, tierp på och skicka ner han till posten :D
ja du frå ju såklart inte glömma att frankera.

~Sol~ sa...

Rockern, detta är reinkarnation av honom. Tyvärr med fler skavanker, men i sinnet densamme. *S*

~Sol~ sa...

Bika, frankera? Hmmmm... jag tyckte precis jag skrev för avhämtning, men jag måste ha stavat fel. ;)

Tror du Tierp är redo för honom då? Eller vänta.... Tierp = liten håla. De har kanske värre ex själva? *skrattar*