tisdag 9 juni 2009

Regler


Grabben ska på vårfest på skolan idag. Trerätters middag och trevligt umgänge. Jag hoppas att han får en bra kväll, även om han själv tvivlar på det. Etikettsreglerna skrämmer slag på honom. *S*

Han kommenterade igår att han inte skulle gå, men jag vägrade lyssna på det örat. När jag frågade varför inte svarade han att det känns för drygt med alla regler. Regler för hur man ska ta glaset från bordet, regler om hur man ska lägga besticken när man är färdig och regler för hur man ska avlägsna sig för att gå på faciliteterna. Pricken över i´t lät så här...

"I´m not going! The rules are stupid. They even have rules for how you come back from the john!"

Gissa vem som nu står i sitt rum och våndas över likheten i klädstil med sin farsa (hör inte till vanligheten) och över att kvällen snart ska börja? *hehe*

3 kommentarer:

Bika sa...

vad är du för medborgare då? nu blev jag ju nyfiken :)

Ullis sa...

hahaha underbara lilla älskade unge.. jag tycker så mycket OM honom :D

~Sol~ sa...

Ladyn, det gör jag också. =D