måndag 29 juni 2009

Self-boost


Tidigt idag lärde jag mitt ett nytt uttryck. Ego-massage. Det är ett väldigt bra och talande uttryck. Ibland behöver man lite ego-massage. Idag fick jag det. Jag gillar verkligen att gå till bolaget. De frågar mig om leg var tredje eller fjärde gång jag är där. Nu är jag inte alls åldersfixerad, men ingen vill väl se gammal ut? Jag hyser då ingen önskan om att göra det.

Idag frågade jag tjejen i kassan om de har någon lampa eller någon annan form av kontroll som visar att det är dags att fråga efter leg, oavsett vem som kommer. Det nekade hon till. De går efter hur svårt det är att åldersbestämma någon. Jag kan tydligen vara allt mellan tjugo och trettio. Hur man än räknar så slår det bort minst sex år från min egentliga ålder. Nu håller jag ju inte med själv, men det spelar ingen roll. Jag ser iaf inte gammal ut. =)

2 kommentarer:

Ullis sa...

haha jag får visa leg när jag köper cigaretter.. men å andra sidan är jag ju bra mycket yngre än vad du är.. jag trodde jag skulle deppa ihjäl mig när jag INTE fick visa leg på systemet :D
när jag fick visa när jag köpte cigg sa jag "haha, vilken komplimang!" och hon muttrade "vi måste ta på alla som ser ut att vara under 30, så det var inte så mycket komplimang" hahahaha :D

~Sol~ sa...

Ladyn, tsssss, enligt vad folk tror så är jag i din ålder. ;) Jag bryr mig egentligen mindre om vad folk tror, men under det sista året har rätt många trott att jag är strax under trettio. Vet inte varför.

Hmmmm, snacka om att blåsa hål på komplimangen. Satmara. *L*