söndag 7 juni 2009

Insomnia vs narkolepsi


Inatt kunde jag inte sova. Jag lyckades slumra till framåt småtimmarna men då hade hjärnan avhandlat så många ämnen att den troligen bara stängde av pga ren utmattning. I början var funderingarna inte närvarande men ju längre det gick utan att John Blund kom på besök så stack de fram sina huvuden. Vid tre såg jag dubbelt av trötthet. Härligt...

Nu lider jag istället av narkolepsi. Spelar ingen roll hur gärna jag vill hålla mig vaken, vara pigg. Nej, nej, ögonlocken faller ner... gruset skaver på insidan av dem... Jag vill bara sova! Somnar jag nu under dagen kommer jag troligen inte kunna sova inatt. Härligt!

6 kommentarer:

Bika sa...

Härliga tider.
Eller inte. Själv kunde jag inte somna inatt pga ångest pch allmän oro i kroppen. Hm, undrar om det ska bli fullmåne snart?
Du får lägga dig och ta en power-nap på en 20 minuter så kanske du blir piggare :)

~Sol~ sa...

Bika, jag är dålig på powernaps, speciellt när jag är så trött att jag vill sova ett dygn i sträck. *S*

Ångest och allmän oro låter jobbigt. Den där månen är inte så harmlös som den verkar när man tittar upp på den. Hoppas gubben där uppe släpper taget snart så att du får sova ordentligt. =)

Bika sa...

Nej, månen har större inverkan på ens mående än vad man kan tro!!
Läste någonstans att det beror på månens dragningskraft på vattnet, ebboch flod, och människan består ju av massa % vatten, så att det kanske inte är så konstigt..

~Sol~ sa...

Bika, när det framställs så låter det ju väldigt logiskt. Inget hokus pokus med det alls. Attans då, jag som trodde det berodde på att alla hade en rastlös best inom sig. ;)

bika sa...

Men den finns också inom oss :)
(någon måste ju hålla koll på månen och vattennivån... Eeeehh.. Haha.)

~Sol~ sa...

Bika, hahahaha, nu tror jag vi slirat av tråden lite... *S*