måndag 22 juni 2009

Aj som fan


Solen skiner. Jag är ledig. Och vad gör jag? Jo, helt frivilligt utsätter jag mig för tortyr! Helt otroligt sanslöst.

Det räcker med ett enda ord för att de flesta kvinnor ska förstå vad jag menar. Epilator. Mmmm, den där helvetesmaskinen som faktiskt lämnar benen lena och fina mycket längre än en hyvel någonsin skulle kunna. Sommarfina ben vill man ju ha när det finns chans till sol och kjol/shortsväder. En del jag pratar med säger att det bara gör ont en stund, sen blir man bedövad. Eeeehhh...? Jag blir visserligen bedövad där jag redan har använt eländet, men inte där jag ska använda den. Där är huden fortfarande lika härligt känslig som annars. Underbart! =P

Det värsta är nog egentligen inte att börja. Nej, det värsta för mig är när jag äntligen är klar med det ena benet. Då vet jag att jag har ett ben kvar. Mmmm, bara att fortsätta. I det läget törs jag inte ta en paus. Gjorde jag det skulle jag nog tvingas raka det ena benet rätt regelbundet medan det andra håller sig lent och hårlöst en längre period. *S*

Man blir prickig efter användadet av epilator. Det går över inom ett dygn, men slängde jag på mig ett par nätstrumpor nu skulle den enda rätta beskrivningen vara okokt julskinka. Blek svål de rakat bort borsten på och som är inlindad i ett nät. Mmmmm, låter onekligen sexigt. Alltså, inga nätstrumpor för mig. *haha*

6 kommentarer:

marbor sa...

Tycker synd om er som håller på med sånt där. Jag har väl visserligen hår på benen jag också, men det är så lite så jag behöver inte ens tänka på att ta bort det. Skönt :-)

~Sol~ sa...

marbor, jag har egentligen inte heller speciellt mycket, men av någon anledning ansåg världsalltet det lite var roligt att jag som är naturligt blond och blek nog att vara stand-in för en alabasterstaty ska ha mörkt kroppshår. Helt ok gällande ögonbrynen, mindre ok på benen. *S*

Ullis sa...

haha!! underbart!! jag har en epilator.. tipset är att INTE använda den.. erhm.. på "andra ställen".. min hud var så tunn att epilatorn snorklade in den och skar upp ett ENORMT jack som tog veckor att läka, och dessutom inte på nåt diskret ställe som "sidan" liksom.. :D det gör jag inte om.

annars.. ligger epilatorn.. och ligger.. jag orkar inte med känslan, mitt växer lika fort som om jag rakar så wtf liksom :D

Ullis sa...

just ja, jag har ju också en sådan. men det gör så fruktansvärt ont så jag har gömt den i skåpet i över två års tid. ska prova mig på vaxning i stället för det går fortare

~Sol~ sa...

Ladyn, check! Alltså, vax eller hyvel till "andra ställen". Jag fattar. Jag hade nog inte behövt beskrivningen av din olycka för att fatta det. Nu vill jag aldrig mer se en epilator, faktiskt. *ryser*

Hoppas du lyckas komma över den traumatiska upplevelsen, vännen. *Stor kram*

*ryser igen*

~Sol~ sa...

Ullis, jag gillar inte vaxning. Känns mest kletigt och drygt. Har provat stripparna, men de funkade mindre bra för mig. Ovana kanske, men jag låter helst bli att palta.

Hoppas du har det bra, vännen. Jag vet att jag är dålig på att höra av mig. Jag ska försöka bättra mig.
Kram