söndag 14 juni 2009

Seg söndag


Det jag hade tänkt mig idag blev inte av, vilket har orsakat att jag först gått och väntat i flera timmar och sedan bara drönat timmarna efter jag fått veta att planerna ändrats. Känns väldigt segt. Iofs har jag gjort ett besök på de mongoliska slätterna, vilket känns bra, men det känns ändå segt nu.

Jag gick över till farmor en sväng. Hon är bra rolig hon. Som vanligt tjatade hon och blev förnärmad när jag tackade nej till fikabröd. Kakorna hon hade är en sort jag inte gillar. Då ska hon promt gräva frysen. Jag sa stopp, stanna och inte en chans, jag tänker inte äta något fikabröd. Genast började hon mala igen. Med en suck konstaterade jag att hon är jobbig när hon håller på så där. Hennes svar på det var ett enkelt konstaterande, "Ja, men du älskar mig ändå."


Halv sju. Denna gråa dag känns oändlig. Flera timmar kvar innan jag kan gå lägga mig utan att det känns löjligt. Ännu viktigare, flera timmar kvar innan jag kan somna utan att veta att jag sovit klart när det fortfarande är mitt i natten. *suck*


Blä. Trist. Grått. Tråkigt. Blä.

Inga kommentarer: