söndag 21 juni 2009

Äsch!


Jag har varit sugen på sura bananer hela eftermiddagen. Ni vet, de där rosa bananerna. Efter några (läs; många) fina vinkar traskade grabben äntligen ner till affären för att få mig att sluta störa honom. Livet tedde sig genast mycket ljusare, trots att jag faktiskt inte ens var säker på att det finns i lager i vår kvartersbutik. =)

Han kom hem med en påse och talade om att han faktiskt inte räknat hur många det var och att jag fick nöja mig med de han köpt för nu går han satan i gatan inte iväg igen. Punkt slut! Mäh, spela roll, liksom. Jag hade ju fått mina bananer! =D

Lyckligt öppnade jag påsen. Jag bokstavligen kände lyckan rinna ut ur mig igen. I påsen fanns bananer. Vanliga, äckliga, vita bananer som faktiskt smakar skumbananer. Min min måste ha varit talande. När jag såg upp mot sonen för att påtala detta skickade han iväg en mörk blick och sa att jag fick de enda bananer som fanns där i godisform och att jag ska vara tacksam för de jag fått. Dörren till hans rum följde hans ord innan jag hunnit säga något. Hmmmm......


Skumbananer någon?

10 kommentarer:

marbor sa...

*vift vift*

Och du...var inte sur på sonen. Han gjorde vad han kunde för att få lugnt i huset jö...*S*
Min grabb skulle inte ens gå till affären...

Ullis sa...

Han gjorde ju så gott han kudne. Tackar dock nej till skumbananerna för det är inte de som står överst på favoritlistan. Skulle dock kunna döda för choklad just nu

~Sol~ sa...

marbor, gillar du de där bananerna? Jag förstår inte... *S*

Jag är inte sur på honom. Jag vet att han gjorde det han kunde. Men jag VILL ju ha de där sura bananerna. Rosa döskallar funkar förresten också, men de visste jag att de inte finns i vår butik. =P

Jag har en bra grabb. Han orkar med mig rätt bra, faktiskt. Egentligen borde han ha medalj. *hehe*

~Sol~ sa...

Ullis, tyvärr har jag ingen choklad jag kan överlämna... *s* Och, ja han gjorde sitt bästa. Han försökte göra mig till lags, vilket inte är världens lättaste. =D

marbor sa...

Jag vet att du har en bra grabb vännen :-) Jag har förstått det.
Men skumbananer är faktiskt riktigt goda!
Sen kan man göra dom godare genom att doppa dom i smält choklad :-)

Bika sa...

hahahhaa don't go bananas!!
ursäkta den dåliga vitsen. jag jobbar och är extremt uttråkad eftersom att det är toklugnt. visserligen något att vara glad åt, men ändå :)

~Sol~ sa...

marbor, mmmm, men tala inte om det för honom bara, han har en tendens att få hybris. *s* Och nej, inte ens chokladdoppade skumbananer smakar gott, även om chokladen måste anses en förmildrande smaktillsats. *S*

~Sol~ sa...

Bika, faktiskt använder jag den termen. *S* Den och "driving me up the wall". Lite corny kanske, men de är väldigt talande.

Så du läser min blogg för att driva bort det tråkiga. Bra betyg. ;) Jag vet inte om jag nu ska önska dig lite mer att göra eller om jag ska tycka att det ska fortsätta vara lugnt eftersom det ju är en bra sak. *S* Jag önskar dig en bra natt istället. =D

Ullis sa...

hahaha vad sööt han är!! och jag vet ju känslan!! man TROR!! och så öppnar man och depressionen är TOTAL liksom :D

jag gillar skumbananer- ihop med "lys melk" som de envisas med att kalla chokladmojjarna (varför?)

~Sol~ sa...

Ladyn, jag var ÖVERTYGAD. Skitdrygt att det inte var så. Men samtidigt lät jag bli att smälla i mig en hel påse med bananer då, så jag vann väl ändå i slutändan? *S*

Jag gillar bara de rosa och svarta. Och de smakar inte ens banan. *S*