fredag 5 juni 2009

Jag och många fler


Vi trotsade regnet igår för att stå och klappa, dansa och sjunga (?) ikapp med Bossen. Inte illa faktiskt. Till och med jag rycktes med även om jag tyckte början var lite seg och han har många bättre låtar i repertoaren än han valt ut till denna turné. Showen var bra, om än inte suverän, och jag är glad över att jag sett honom live. =)

Jag måste säga att jag är himla tacksam över att ha jobbat på dagis och att jag har fiske som en favoritsyssla. Jag stod i mina lager på lager, vattentäta och varma skor och superbra regnställ och såg på många andra som stod i tunna skor och allt för lite kläder. När konserten var över frös de så de skakade tänder (trots att de dansat) medan jag hittade första bästa plats att kasta av mig en del av kläderna för att jag var för varm. =D


Nu iväg till jobbet efter bara några timmars sömn. Känns i kroppen, men det är bara att pina sig iväg. Ha en bra fredag! =D

6 kommentarer:

Lejonhjarta sa...

Skoj med koncert =) själv ska jag upp och kika på Bruce på söndag. Det verkar bli lite skönare väder till dess, men jag kommer nog också att gardera med varma kläder och skor.

Ha en riktigt skön helg!!

~Sol~ sa...

Jag läste i tidningen att det var mer röj nu ikväll, dels pga av bättre väder och dels pga av fler åskådare, så om söndagen lovar bättre väder har du nog några riktigt bra timmar att se fram emot. =)

Tack detsamma. =D

Tesstamente sa...

Lite avis blir man, både på upplevelsen och visheten att klä sig ordentligt!

Ullis sa...

låter som att du hade det jättebra! härligt, även om det inte är en konsert jag någonsin hade valt att se ;)
kram!

~Sol~ sa...

Ladyn, jag hade troligen inte ens funderat på det om jag inte blivit bjuden, men som det är nu är jag väldigt glad över att ha upplevt det. =)
Kram

~Sol~ sa...

Tesstamente, ja ibland glimrar det till i hjärnkontoret... eller så kan man säga att man lärt av erfarenheten av att vistas ute i alla slags väder. *S* Och konserten var klart värd att upplevas. =D