lördag 20 juni 2009

Sleepless in Västerås


Blödig. Det är det enda ord som passar. Jag är blödig. Hunden sover i en bur. Det är inget ovanligt i det, jag känner flera hundar som sover i burar. Denne för att hon älskar att förtära skor när folket sover. När dessa hundar varit kvar här över natten har jag drabbats av samma fenomen. Jag, som faktiskt inte är speciellt pjoskig. Men jodå, jag tycker synd om dessa hundar. Jag har vaknat mitt i nätterna och tyckt att de behöver komma ur buren lite, så jag kränger på dem kopplet och traskar en bit med dem så att de får sträcka på benen.

Inatt har jag inte sovit. Inte än iaf. Klockan tickar iväg så troligen kommer jag inte somna förrän det är morgon. Men, men, hunden har ju varit ut nyligen så hon borde klara några timmar in på förmiddagen. Om jag själv klarar det är en annan femma. Pjoskig. Löjligt. Sånt tjafs behöver jag inte. =P

Inga kommentarer: