måndag 8 juni 2009

Dans


Vi har haft lite terminsavslut med jobbet idag. Det var rätt kul... att se. *S* Jag var med ett tag, men sedan sa foten stopp. Det renderade i att jag istället fick mig ett gott skratt.

Tjugofem tanter stod, stampade, slängde med armarna och gungade i takt till ett afrikanskt beat, sk afro-power-dans.. Eller... i takt... eller... inte. De flesta hade ingen aning om att det faktiskt går att följa rytmer, men de hade iaf kul. Ett exemplar tvingade mig att dölja de konvulsioner av skratt som bubblade inom mig. Aldrig har jag sett något så taktlöst eller okoordinerat. Hade det varit någon annan hade jag tyckt synd om henne, men som det var kändes det som pricken över i´t. Tyskan är tydligen lika taktlös i kroppen som hon är till sättet. =P

Sallad och gemytligt efteråt. Det var iaf tänkt så. Tyvärr hade de dukat upp inne på relaxen, vilket innebar att en kollega inte kunde sitta med de andra eftersom hon är kraftigt klorallergisk. Jag och en annan valde att sitta utanför och äta med henne. Därefter kändes det avslaget eftersom hon inte kunde gå med in och ha trevligt med de andra. Vi valde att gå hem alla tre. Skönt att komma hem faktiskt. Tolv timmar i jobbets regi räcker gott och väl.

4 kommentarer:

Tesstamente sa...

Haha, det skulle jag vilja ha sett:-) Du tjuvfilmade inte med mobilen;-)

Bloggen kommer att vara inaktiv tills jag samlat på mig mer historier.. så vi ses om några år;-)

~Sol~ sa...

Tesstamente, tyvärr satt jag inte så till att jag kunde smygfilma. Jag önskar det hade varit möjligt eftersom jag då kunnat skratta åt det många gånger. Som det är nu är jag glad över att jag har ett bra minne. =P

Äsch då! Jag älskar bloggen. Kommer att sakna den och er oerhört. Skynda er att samla. =)

Ullis sa...

men.. varför kunde de inte dukat upp ute? och alla flyttat ut och varit normaltrevliga? *sucka* folk..

~Sol~ sa...

Ladyn, för att de har borden inne vid relaxen för att folk ska kunna ha möhippor, kalas etc där inne. Det finns inte plats för borden någon annanstans. Vi tre satt vid ett litet bord ute vid receptionen och åt. Sånt som händer, men jag hade faktiskt ifrågasatt hur det skulle gå med dennes allergi redan i förra veckan. Då känns det lite b, faktiskt.