lördag 31 januari 2009

Körd




Jag ska ut ikväll. Min snälla bror anser mig vara billig i drift och tänker bjuda ut mig på krogen. Snäll pojke, det där. =)

Han har tydligen också tänkt på det där med att jag är singel, troligen för att det brukar skämtas om det när alla syskon samlas. Lite konstigt att det är så egentligen eftersom han själv och en till bror varit singla i många fler år än jag, men ändå är det mig det skämtas om. Hmmmm....


Hur som helst, när jag pratade med brorsan påtalade han att han tar med sig en kompis ikväll. Av någon anledning berättade han att kompisen varit modell, har magrutor, anses snygg och är singel. Ser ni mönstret? Låter lite som en försäljare... Hur som helst, jag frågade om killen har hjärna. Ok, ok, lite fördomsfullt, men faktiskt fick jag en mental bild av en kille som fönar håret på ena sidan och luften glider mellan öronen och får håret på andra sidan skallen att fladdra... Modell liksom.... Men kanske var jag inte helt fel ute eftersom brorsans svar var..."Visst ja, det är dig jag pratar med! Han är nog rätt körd!".
Jag skrattade gott men frågade inte på vilket vis han var körd.

Troligen menade brorsan att han inte skulle locka mig, men den andra tolkningen är roligare. *hehehe*

Inga kommentarer: